Hugo könsmogen?
Jag är inte så haj på detta, men frågar man inget får man inget lära sig ;) Hugo har börjat kissa på samma ställe bakom Berits bur nu varje gång han är ute, om det är för å märka revir eller vad det är vet jag inte, plus att han stryker hakan mot i princip allting nu för tiden, kan han vara könsmogen redan ? Han fyller 3 månader den 15 september. :) Jag har ju tänkt kastrera Hugo när det är lämpligt, men han är väl ändå för liten för det nu? :O Missförstå mig rätt, jag har ingen brådska med kastrering, jag bara undrar :S :)
Det kan mycket väl vara könsmognad på G, om han är en liten ras förstås ^^ Men att han kissar på samma ställe kan bero på att han känner att det är hans toalett nu :) Kanske hans urinlukt är kvar, och då använder han samma ställe ^^

Det kan nog vara så att han börjar bli könsmogen nu:)
Min lilla Figaro blev det när han var i den åldern som Hugo, och Figaro är väldigt liten. Han höll också på och strök huvudet mot typ allting och skvätte, och lekte studsboll i buren;)
Jag tror det kan ha med storleken på kaninens ras och göra, hur tidigt den blir könsmogen…
Hugos föräldrar Gimzan och Albin är väl ganska små? Typ som dvärgvädur? Eller har jag fel nu?
Kramar/Carro

Stoppa lite ättika eller något annat som luktar när han kissar på golvet, så han inte vill gå tillbaka dit :)
Att små kaniner blir könsmogna vid 3 månaders ålder är inget ovanligt :) Att gnida hakan gör dom för att "markera revir" och när han kissar han det vara för att han känner att det luktar kiss där eftersom han kissat där förut. Det luktar kiss = toalett. Använd lite ättika som Kajsa skrev och/eller spruta lite parfym där så det inte luktar som han toalett längre. Eller ställ något ivägen om du kan ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Isaac gör samma sak runt Peppans bur, där luktar det ju gott ;) Han skvätter typ på väggen bakom ^^
- Mvh Emma
Tack för alla svar :)
#2, jo hans föräldrar är små, det stämmer :)
Jag provade att spruta en massa olika grejer där han kissade, men det brydde han sig inte om å kissade på igen.. över en massa kontakter sist till o me, så det började lukta bränt å fräsa en massa! Livrädd blev jag o drog ur allting :P Fick slänga en kontakt, å har nu satt för som bara den bakom Berits bur.

ingen aning.. putt?