Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 346 ggr
hannie
0

Ungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade hermelinhona Asta fick sin första kull i fredags, och nu tänkte jag lägga upp en annons :-) Det blev 5 stycken, varav 2 hittades döda i tisdags :-/ Vet inte könen på dem än.

Violen's Sauvignon Blanc - Vit rödögd
Hona, tror jag. Väldigt livlig och lite "ryckig" ;)

Violen's Chardonnay - Vit rödögd
Hane, tror jag. Lugnast av syskonen!

Vilolen's Cabernet Sauvignon - Vit rödögd
Hane, tror jag. Livligaste ungen! Famlar runt i blindo och försöker ta sig ut ur boet heela tiden ;)

Alla är vita, och troligtvis rödögda, eftersom mamma Asta är det. Pappa Theo är chinchilla! En av de som dog var även chinchilla :-/ Hoppades verkligen på en som jag kunde behålla!

Asta är egenuppfödd. Både hennes mamma och pappa bor här hemma hos mig, och alla mina kaniner är lösa i huset dygnet runt! Ungarna bor i plastbottnen från en innebur som är 120 cm lång och 60 cm bred. Jag har avskärmat just den lilla hörnan med kompostgaller. Så Asta får inte vara ute tills ungarna blivit 4-5 veckor, då de kan ta sig runt i huset själva!

Har inga bilder på ungarna (skitdålig kamera), men har en bild på Asta som kompis fotat!

Dessa ungar är leveransklara vid 9 veckors ålder och kommer att kosta 250 kr. De är kelkaniner, men jag har hoppat med Asta, hennes mamma och hennes pappa. Theo tävlar och är Medelsvår i rak och Lätt i krok med 2 pinnar! :)

Skicka ett meddelande om du är intresserad :)

hannie
0

Och Asta har gått ner i vikt förresten *s*

hannie
0

Ingen?

hannie
0

Nehepp ^^

KvirrZ
0

Söt mamma, synd att du inte kunde visa bilder på ungarna :)

- Mvh Emma

KajsaM
0

Hoppas alla får bra hem :)

Sotis
0

Vad sööt<3:)Hoppas dom får bra hem:D

senna
0

Vad vacker mamma. (:

hannie
0

Kom på nu att Asta måste vara dräktig på bilden. ^^ 

#4 Det blir bara konstiga bilder. Ska tvinga min kompis att komma över sen!

#5 Tack :)

#6 Ja :)