Djur vi minns
Tänkte att vi kunde lägga in foton och berätta om djur vi haft som vi inte har kvar eller som inte är i livet längre.
Har en del kaniner som jag saknar något oerhört som jag hade när jag var yngre. Kommer alltid att sakna dess underbara små liv.
Detta fotot är på min allra första kanin, en hermelinhane vid namn Lakrits. Han var redan 7 år när jag fick honom så han hade jag i drygt 1 år innan han dog.
Urgo kanin när man väl fick ut honom ur buren, för i buren så var han en sur liten gubbe men när han kom ut var en snäll liten farbror =)

Här är min andra kanin, en hona vid namn Flicka och hennes första kull.
Snällaste kaninen jag någonsin har haft, så lugn och en sån otroligt duktig mamma. Hon fick ofta följa med på 4H-träffar och träffa en massa barn och aldrig att hon någonsin ens blev en gnutta stressad……….helt otrolig helt enkelt.
Kom på att detta inlägget kanske skulle ligga under minneslunden………såg inte att det fanns förens nu!!
hm, min mus Nisse! dog för ett halft år sedan, han blev bara ca 8 månader, han dog av någon slags lungsjukdom. kommer inte ihåg namnet på det.
Han var mycket speciell, jag köppte honom när jag inte mådde så bra och därför så betydde han oerhört mycket. många kunde inte förstå hur man kunde bli ledsen över en mus! men jag tycker inte att storleken betyder något när det gäller djur.
Jag lärde honom "musaglillity" med kakor som mutor, han var väldigt duktig..
Här är en bild på honom när han springer i sitt hjul!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Min kanin Nina. Hon dog sommaren -06. Snyft. Hon blev bara 5år gamal och jag ägde henne hela tiden. Hon var inte så tam men hon betydde mycket för mej.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
jag hade en kanin som hette Sunset, men ja sålde han… Tänkte åka å hälsa på han men jag tappade bort mejladdressen + adressen + telefonnummret (allt stod på samma lapp) så har inte kunnat se han sen ja sålde han för ca 2 år sen… :( har tyvärr ingen bild på han.. men han var en svart dvärgvädur.. han hade 2 bruna "fläckar" på var sida om bakbenen… ^^
ja hade velat hälsa på han fär å se hur han mår.. :(
Varför sålde du honom?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
åå, ja var väldigt okunnig med kaniner då och ja lita ej på han å han var lite besvärlig (bet å så…) ja vågade helt enkelt inte ta hand om honom på rätt sätt… :( synd att ja inte visste lika mkt om kaniner då som ja kan nu…
oki synd :/
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag hade 2 kaniner förut. när jag var liten. dom saknar jag otroligt mycket, dom var inte tama men jag saknar dom jätte mycket ändå. bruna var dom. sen hade jag en katt som levde i ett år. en katt haded jag önskat mej jätte, jätte länge. sen blev den förgiftad av nån råtta den ätit som fått råttgift i sej, den fick dom avliva. den dog för kanske 4-5 år sedan nu, men jag har ett foto på honom i mitt rum och jag gråter för honom fortfarande. men jag har 2 änglar nu. 2 små kaniner som kom till mej julen 2004, dom tröstar mej väldigt mycket och jag är glad att dom finns. har ingen bild.
Ebba
mm…
Ingen på detta kort är tyvärr i livet längre. 
Min låtsasmorfar (men kändes som min riktiga) dog den 20 december -05, troligen av en hjärtinfarkt. Han skulle träffa en kompis samma dag, och det var hon som hittade honom död.
Peggy (den gråa pudeln) tvångsmatades sista veckan i livet. När min morfar dog bestämdes det att det bästa för henne var att avlivas. Hon blev ca 13-14 år gammal.
Snurre (den svarta pudeln) hade haft epilepsi i hela sitt liv, som bara blev värre med åldern. Han avlivades också när min morfar dog. Blev också ca 13-14 år gammal.
Dessa 3 saknar jag nå OTROLIGT mycket!!!
Önskar av hela mitt hjärta att de vore vid liv igen, men det är ju omöjligt. Så jag försöker tänka så mycket som möjligt på de bra stunder vi hade tillsammans.
Den 16 mars -05 dog min första egna kanin, min älskade Hampus.
Han kom till mig sommaren -99, därför att ägarna skulle flytta och hade inte plats och han skulle då avlivats.
3 år var han när han kom till mig, och vi fick hela 6 ljuvliga år tillsammans!
Saknar och älskar dig lilla plutten.
**R.I.P.
**
26 juni 1996 - 16 mars 2005
:'(
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#12.. gud så fin bild! j
ag rös i roppen när jag läste det.. så hemskt när ens nära och kära dör bort!
Medarbetare på Hundar.ifokus

#12 Fyy! Men ett snyggt namn ;D
"15; Konstigt att du tyckte namnet var fint Kajsa! Kan det ha något med att Hampus heter så??
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#16 Nej klart att det inte har med det att göra 
Nej, jag förstod nästan det :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Heehe hur kunde du tror det? ;)
Ingen aning! :O Det finns ju ingen kopling! namnen är ju liksom nite ens lika ;O
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Klart dom inte är ^^
Min mormor och morfar hund Ludde var min världens bästa vän! Så underbar! Dog pga magproblem. Har tyvär ingen bild ;O
Har förlorat min hund Skorpan. Hon fick bakterier, kan ha vart cancer i ena tutten,gick inte att bota! :'(. Vi hade vart hos veterinären och hämtat medecin och hon skulle komma ut på kvällen för att se hur Skorpan mådde. Hon var lite små hängig, men när vi gick ut på en promenad blev hon jätte pigg och sprangr utn och ville busa. Vi blev jätte glada och trodde hon entligen skulle bli frisk. Sedan kom vi in och vi satt och åt. Skorpan låg vid oss, sedan såg hon upp mot oss, och jag tittade henne i ögonen och log lite. Sedan duns. huvudet ramlade i backen. Hon dog direkt. Jag börjar gråta nu när jag skriver det här. Trots att det var ca6år sedan. Hon hade 6 raser i sej och blev endast 6år. Vi tog henne från en omplaceringshem, hon var världens snällaste hund. Jag kommer aldrig glömma då mamma lyfte luren och ringde till veterinären och sa: Du behöver inte stressa hit, Skorpan är död. Nått sånt sa hon. När hon sedan skulle hämta Skorpan för att bränna hennes kropp så vi fick begrava henne på vaorit platsen i trädgården sprang jag fram till hennes kropp, kramade henne och sa:
Jag älskar dej..
( Shit vad jag gråter nu :'(, klarar knappt av att skriva! har Mascara under hela ögonen..)
När hon åkt iväg, sprang jag till hennes egen madrass som låg under trappan och grät i timmar. Nästa dag fick vi hem hennes aska, vi la i hennes halsband och begravde henne på hennes favorit plats i trädgården. (tangent bordet är dyngsurt nu också!)
Ni fattar inte hur svårt det var för mej att skriva det här! :''''(
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#22 Jag beklagar verkligen! Började gråta när jag läste din text
Stackars dig! =(
#23; Fick Springa in på toan å tvätta bort mascara som bara den ;P. Tack så mycket. Men man ska se framåt! .. Har ju 2 underbara hundar och massor av andra djur. Trodde aldrig att andra skulle börja gråta. Mitt hjärta har en tom bit, men den ät endå fylld av kärleken till Skorpan.. Kommer aldrig glömma henne. Hon var min bästa vän..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#24 Bölar nu igen
Det är alltid tråkigt när ett djur dör!
#25; Det är nog det hämskate som finns 
Kanske jag ska slta skriva om du bara börjar gråta xP, men hon betydde allt för mej. Precis allt. Helt fantasktisk!
Varför vill nite tangeent bordet torka för??
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#26 Tröstkram :')
Kram :')
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Ja, visst är det hemskt när djuren somnar in…. Jag vet hur det känns. Sommaren år 2003 föddes min älskade katt Kitty. Hon var randig i grått, brunt och svart. Hon växte upp till en helt underbar katt som följde mig vart jag än gick. Vi brukade springa på gröna ängar tillsammans och det skulle alltid vara vi två. Vi förstod varandra till 100%… En gång hade hon ont i ett ben och fick sova i mitt rum, det förde oss ännu närmare varandra. Kitty och jag följdes åt dygnet runt i 3 vackra, men alltför korta år. En oktobermorgon hade Kitty blivit påkörd av en bil och somnat in. Jag blev helt förkrossad och bara grät och grät. Skulle vi inte få vara förenade förevigt? Här är en dikt jag skrev i samband med Kittys bortgång.
"Min ängel"
Som solens strålar en gång lysa,
så brukade vi mysa.
när du låg i min famn,
och jag strök din mjuka päls…
Då önskade jag
att det föralltid skulle vara vi två.
Men tyvärr flyttade du till djurens himmel,
alltför tidigt.
Där bor du nu.
Och varje gång jag sover, vet jag,
att du ligger bredvid.
För i mina drömmar,
där är det vi två.
Någon gång kommer vi att återförenas, min ängel.
Då kommer solens strålar åter lysa på vår värld.
Vila i frid min älskade Kitty, vi ses vid regnbågens bro.

#11, jag beklagar :( Han såg väldigt gullig ut, jag förstår att du saknar honom! jag vet inte vad jag skulle ta mig till om någon av mina far eller mor förälldrar dog..

#31 Synd! Varför skulle han inte ha klarat vintern? :)

#32 Det undrar jag också #32 Kunde ni inte tagit in honom bara? :S

Jag har haft 2 st hamstrar. Ester hade jag först… hon blev bara 8 mån gammal. Gumman vad var det för fel? varför dog du så tidigt :( Sen så hade jag Smulan.. som dog ännu tidigare.. 5 månaders ålder.. jag var med dej när du dog :'( Det var hemskt. Kommer att komma ihåg er som pigga och glada älsklingar!
Och så Molle, min förre kanin. Han blev 8 år gammal. :( Jag kom hem en dag från skolan och då hade min mamma varit till veterinären och tagit bort honom.. han hade lite problem :/ Så det humanaste var att ge honom en spruta, sa veterinären. Kommer alltid komma ihåg dej Molle! hade dej från jag var 5 år.. var uppväxt med dej.. du var jämt så snäll. Jag kommer ihåg när du somnade på min axel :) När vi låg under ett bord och jag hade gjort en koja. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Sen så saknar jag självklart min morfar, farfar och min låtsatsfarfar. Min morfar dog när jag var 2 år gammal, kommer inte ens ihåg honom. Det var synd att vi inte kunde lära känna varann. Min farfar träffade jag några gånger.. men kände honom aldrig. Min låtsatsfarfar dog den här sommaren :( Hann träffa honom i sommar för sista gången.. vi visste att han inte hade lång tid kvar att leva. Han var den snällaste jag nånsin träffat. Han hade jobbat hela livet och var jämt pålitlig och snäll. Kommer att sakna er alla!

#1 GU VAD SÖTA UNGARNA!
RIP Kalle & Gullan. Älskade er så. =''/

Min älskade katt dog för 6-5 år sen…. Hon hette Lizzie och var går,svart,vit och brunrandig.. Har ingen bild på hon(hade bara en vanlig kamera då! Nu har vi en digitalkamera… så jag har inga bilder på datorn..)
Hon sprang över en väg och så inte bilen komma. Hon var annars jätteduktig. Hon stannade ALLTID innan hon gick över och så kollade hon åt höger och åt vänster sen gick hon…
Tror att hon jagade någonting och hann inte titta sig för innan hon gick…
En vecka efter att hon hadde dött så dog mormors och morfars hund pontus som betydde allt för mig!
Visst, jag var bara 8-9 år då och fick inte gå ut med han själv( han var en labrador) då han stack så fort han såg en annan hund.
ÄLSKAR ER BÅDA FORTFARANDE!!!!

Flisan dog två dagar efter min födelsedag år 2005. Hon bröt benet i hennes bur och det gick inte att rädda. Så vi fick avliva henne den 20/7-05. Jag var så ledsen och det var jag i flera månader. Jag hade hennes syster kvar.
Flisan var en Dvärgvädur i färgen svart och kom i från Arlövsbackens kaniner.
Flisan är den svarta som sticker farm huvudet den andra är hennes systar Smulan!! --------------->
Har haft en del djur som har gått i mitt liv (snart 14 år).
Några som jag kommer ihåg är en hamster jag hade när jag var kanske 8-9 år. Hon hette Pepsi och var lite långhårig, brun/vit. Hur söt som helst. Hon blev 2-3 år. Sen efter ett tag fick jag en ny hamster som jag inte kommer ihåg vad den hette. Men han dog bara några veckor senare, hade förmodligen någon sjukdom med från djuraffären. Så då fick jag en ny som bara levde 1-2 år som hette Sigge tror jag. Det var en guldhamster. Vet inte varför han dog..:'/
Har också haft två ankor, Bill och Bull hette de. Det var gula tjocka ankor, och de var hur roliga som helst. De jagade våran tax Anja, tror de ville para sig med henne^^ De sprang tills Anja kommit upp på trappen till huset, det var hennes skydd. Tillslut började Bill och Bull gå upp på trappen med.;) När mamma stod och rensade ogräs i trädgårdslandet kom en av dem fram och nöp henne i låret och örat!:) Haha. Men så en dag hittade vi dem i ladugården. Det hade kommit in en mink/mård eller någon och bitit ihjäl båda:'(
Men den som betyder mest för mig, som har gått bort, är min katt Laban. Laban var svart med vit mage, lite vit i ansiktet och lite på tassarna. Han hade rosa nos, med ett svart hörn på. Han dog av en ålder på 16 år. Vi fick åka in och avliva honom. Han hade blivit lite skruttig, fått en liten grå knöl på huvudet, plus att han såg och hörde jättedåligt. Han började få sämre aptit, och torrfoder hade han svårt att bita sönder. Men burkmat älskade han fortfarande. Men förra sommaren (06) blev han antingen biten av en orm eller stucken av en geting. Hans kind blev helt uppsvullen och öm. Ur såret rann det var och lite blod. Med tanke på hans ålder var det ingen idé att försöka fixa det, han skulle kanske ändå inte klara sig, eller lida av det. Så det bästa var att fara iväg till vet och låta honom somna in. Han fick begravas jämte sin bror i trädgården, under körsbärsträdet.
Labans bror Leo fick vi avliva ca 2 år tidigare. Han var guld-brun/svart/vit randig. Jättefin. Han dog av ålder. Sov nästan hela tiden och spann aldrig längre. Han var skruttig och orkade nästan inte resa sig upp. Dregel Pelle brukade jag kalla honom för han dreglade nr man kliade honom under hakan.:) Så han fick också somna in hos vet. Hoppas han har träffat sin bror i himlen<3
.Rest In Peace. Now and Forever In my heart <3
SAGA ELIN
**R.I.P.
**
1 februari - 25 april 2007
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg
#42 Fällde några tårar när jag läste ditt inlägg, vi var tvugna att avliva våran SAGA igår och nu är syster Wilma kvar hos oss.
Hur reagerade smulan?
KRAM
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg
Saknar min Busan så otroligt mycket!
Bröt bakbenet och det gick inte att fixa, 6 år gammal blev hon.
Hon fick somna in 14/2 2007, som tur var har jag iaf kvar hennes syster Pepsi…
Tio dagar senare dog min hamster Lilja 2 månader gammal :'(
På bilden är det Busan och mitt marsvin Chico.
.:R.I.P:.
- Mvh Emma

#45: Hon mådde nog lite dåligt dem första dagarna utan sin syster men sen gick det bra och sen köpte vi Dumle så att han och Smulan kunde gå ihopa.

Min förra sköthäst dog i kolik..
Han blev bara 5 år, Charmiga shettis Hipsu..
Hipsu var Helt underbar, jag red till han, då han skulle börja gå i vår ridskola :)
Saknar han jättemycket, Var meddå de avlivade han, hemskaste dagen i mitt liv..
Saknar dig, HIPSU <3
Att vara med när sitt djur avlivas är inte det roligaste kan jag säga. När Laban (#43) blev dålig o vi skulle avliva honom, sa mamma att det bästa var att jag inte var med. Men han var min bästa vän så inte skulle jag bara lämna honom sådär, jag skulle vara med honom ända tills han somnade. När de ger spruta så tar det ju någon minut innan hjärtat stannar, och det var så läskigt för vetrinären lyssnade på hjärtat på kissen min, och det hade inte stannat än fast han var helt borta och ögonen suddiga. :'( SaknardejLaban<3
RIP:
Pralinens Red Line Center. Brun/vit Springer Spaniel hund,Världens Lydigaste
Pralinens I Have The Touch. Svart/Vit Springer Spaniel. underbarast!
Ricky- Gudhamster Grå/vit.
Mina fåglar Romeo & Julia,Julia dog eftersom hon fick för många barn och Romeo vet jag inte om han lever…Sen min hamster susie dog av någon infektion på huden…Dog i sin matskål,min lilla gam!!:'(
vill skriva här för att de va 3 st kaninungar som dog när min kanin fick kaninungar nyss …
R.I.P.
dom va ju så små :/
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Min älskade lilla Maja dog för ca två år sedan. Kommer ALDRIG hitta en sådan katt. Hon har aldrig rivit eller bitit mig.. Jag fick göra vad jag ville med henne, hon brydde sig inte(alltså jag var inte elak eller så, men jag fick bära omkring henne överallt). Hon kom alltid och mötte mig när jag kom hem från skolan.Hon blev ca 14 år.
Kommer ALLTID minnas henne! Hur kan man sakna ett djur på det här viset?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har haft två katter som både blev överkörda och dog… Här kommer en historia som jag skrev när Pelle dog:
Pelle, Pelle!, Älskade Pelle!
Mamma skrek att jag måste vakna, det var morgon och jag skulle till skolan. Som vanligt hade jag, även denna morgon, försovit mig. Jag bytte om så snabbt jag kunde och sprang snabbt ner för trappan och kastade i mig en macka och ett glas apelsin juice. Hela familjen stod och väntade vid hallen på att jag skulle bli klar. Då kom jag på vad min lärare hade sagt dagen innan; "Ni ska ta med er erat favorit-gosedjur. det är en gosedjurs dag i morgon". Jag sprang upp till mitt rum igen och kollade på en stor dammig gosedjurs hög som låg dumpad mitt i mitt rum. Mitt där på låg Pelle och sov. Jag flyttade på Pelle och tog ett pluto gosedjur som jag hade fått av mammas kompis när vi var i disneyland. Sen lyfte jag upp Pelle och sprang ner. Jag satte på mig mina skor och släppte ut Pelle. Sen åkte vi till skolan. På skolgården stod mina kompisar och väntade på att det skulle ringa in. SKoldagen var väl som villken vanlig dag som hälst, fast vi hade en lektion där vi skulle berätta om gosedjuret. När skolan var slut stannade jag kvar ett tag och babblade med kompisarna, Sen gick jag till biblioteket och lånade en bok. När jag kom hem så tog jag lite kakor och satte mig i fotöljen för att läsa. När jag kommit igenom runt halva boken så ringde det på dörren. Jag gick och öppnade och där stod det en man i runt 30 års åldern. Han frågade om jag hade en svartvit katt.. Ja.. svarade jag. Min katt Pelle är svart vit. Då frågade han om mamma eller pappa var hemma.. Jag tyckte att det var lite konstigt men svarade att dom inte var det. Då gav han en lapp med sitt telefon nr och gick. Jag satte mig åter i fotöljen och fortsatte att läsa. Det tog lång tid innan pappa kom hem. Det hade redan börjat skymma, men tillslut kom han ändå. Jag gav pappa telefon nummret och han ringde på direkten och fick höra att det var en svartvit katt som blivit överskörd! Genast började mitt hjärta att bulta! Jag tänkte att det absolut INTE fick vara Pelle. Pappa skulle gå och kolla om det var Pelle. Han frågade om jag ville följa med. Men det ville jag inte.. Så pappa gick iväg själv. JAg satte mig åter i fotöljen, fast nu utan bok, och kollade ut genom fönstret. Säkert var det bara högst 5 minuter men för mig så kändes det som en hel evighet. Men tillslut kom pappa! Jag frågade oroligt om det var Pelle. Pappa sa att han inte var säkert, eftersom han inte såg ordentligt, men det liknade.. Jag började darra av rädsla! det får bara inte vara Pelle tänkte jag. Pappa tog en plastkasse och en ficklampa och gick återigen. Det tog ett bra tag innan han kom.. Snälla låt Pelle leva tänkte jag. JAg såg pappa genom fönstret, i ena handen hade han en ficklampa. I den andra hade han plastpåsen, som det nu låg något tungt i…. Långsamt började tårarna rinna ner för kinderna. Pappa kom in och jag frågade åter, även om jag visste svaret, Är det Pelle? Pappa såg ledsen ut och svarade långsamt.. jaa, det är Pelle! Jag bara skrek ut! Och började gråta hejdlöst. Jag tänkte Det får inte vara Pelle! Det kan inte! inte min Pelle! Men det var det, det gick inte att ändra…
Nästa dag begravde vi Pelle. Och innan han täcktes av jord så sa och lovade jag honom; JAg ska aldrig, ALDRIG glömma dig!
*putt*
gud så fin han var, Cosmos
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#57, tack :). Ja, visst var han? :)

#60 Väldigt söt han var :)
- Mvh Emma
Min älskling Ylvalie. Hon var mitt första husdjur och jag hade haft henne i 11 år. Hon fick somna in hemma i mitt knä och jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket. Jag älskade verkligen den katten, hon var min bästa vän. Hon var jätte go och helt underbar. Ibland är det nästan som om jag kan höra hennes tassar mot golvet i hallen, höra hur de kommer mot mitt rum. Men jag vet att det bara är inbillning.
Vi tog bort henne den 5:e december 2006, men jag har fortfarande inte vant mig vid tanken på att hon är borta. Ibörjan var det hemskt, som i en dålig film. Jag kunde gå ut i köket bara för att jag kom på att jag hade glömt att ge katterna mat, jag tyckte att jag skymtade henne utanför fönstret eller på verandan utanför dörren. Jag trodde allvarligt talat inte att jag skulle sakna henne så mycket som jag gjorde. Allt var tre gånger värre än vad jag hade väntat mig. :'(
/Matilda
#61 Blev helt kär när jag fick syn på honom. Älskar hans vita rand i nacken.
/Matilda
du va de charmigaste marsvin jag har haft och de snällaste .. saknar dej ..
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Har ingen bild på min älskade Sotis på den hära datorn:'(
Tråkigt när djur dör..

#62 din katt Ylvalie var jätte lik min katt Albertina som är 12 år nu. Fast hon är nästan blind på ena ögat.

Ja många underbar djur har dött här i detta hus :( Men jag berättar om min första kanin Kajsa som blev 5 eller 6år. Saknar henne så hon hoppade runt i trädgården hur hon ville och man kunde klappa henne i timtal :) Fick somna in förra sommarn för hon bröt ett backben, var mager och hade problem med magen :'( saknar dig!
*putt*
#77 Gud så fin!
I år dog ett litet bagglamm pga att hans mamma inte tog hand om honom utan bara hans två syskon. Det var i våras. Vi bar in den lille stackarn i fårhuset och la honom under en värmelampa. Tyvärr var pappa tvungen att avliva honom för att han var så svag:( Men han var otroligt söt och jag började nästan gråta när jag hörde hur den ropade på sin mamma, men hon svarade inte och stod bara och pysslade om sina två andra lamm :'( Men sån't händer tyvärr:( *RIP*
saknar min morbrors katt Micke som dog i julas tror jag, han blev 16 år gammal. han dog som ni kanske förstår av hög ålder. men han hade varit med i så många slagsmål med andra katter att han hade ansiktet fullt med ärr och han hade nästan inga öron för dom hade blivit bort klösta och bitna, så man kunde tro att han skulle dö när som helst, men det gjorde han inte, och han verkade inte ha ont eller nått. han var den snällaste katten jag någonsin känt, och även fast han varit med i så många slagsmål så bet han alldrig någon (människa). Också saknar jag ju såklart min kanin fanny som dog av värmeslag en vecka efter hon fylt ett år, hon var en svart dvv. och sist men inte minst saknar jag min mormor väldigt mycket, hon dog av canser i bukspottkörteln när hon var något med 50 år. då gick jag typ i ettan, min mormor och fanny dog ungefär sammtidigt.
JAG SAKNAR ER SÅ HIMMLA MYCKET!!!
R.I.P

#77 tack :)

Jag saknar min första häst, Key girk.. hon var en liten shettis som jag fick av mamma innan jag hade föds…
Jag saknar dig såå keysan <3 R.I.P
Cassie- omplacering som farmor tog, ursnäll. Border collie/labrador korsning. Var tvungen att avlivas då hennes förra ägare gett henne p-piller som ledde till cancer :'(
Hon äälskade mina kaniner och kunde ligga i timmar utanför buren och titta på dem.
Kortet tog den dagen hon skulle avlivas, det sista hon fick göra var att komma hem till oss och titta på kaninerna- hennes favorit sysselsättning<3
- Mvh Emma
#76 Jasså. Har du någon bild? Ylvalie skulle ha blvit 12 i år om hon levt.
/Matilda

Saknar min mormors hund Molly :'( Hon blev bara 5-6år gamal och fick avlivas :'( Alltid när vi kom till mormor kom Molly hoppade upp på en så man blev helt skitig..jag skulle göra vad som helst så att det skulle hända igen <3 Så fort man skulle ta något och började äta kom hon och tittade på en med sina finaste ögon man kan tänka sig och dreggla. Hon slickade alltid en när man var barfota :'D. Erika och jag brukar gå ut med Molly och springa och springa det älskade hon. Hon var alltid superglad och vi lekte kurragömma :'( Nej nu gråter jag..får sluta! Men hon var iallfall en underbar hund!!

Jag saknar många djur…
Kajsa - Du var som min egen katt… Du fanns när jag föddes och du fanns under min uppväxt. Det var som att du hade valt ut mej och du följde mej likt en skyddande ängel vart ja än gick. När jag gick till skolan följde du mej dit och väntade på att jag skulle sluta för dagen. Du var med mej under rasterna och du sov i min säng.. Sedan fick du cancer i hjärnan… Du var speciell…
Zimba - Det perfekta marsvinet… Du slickade mina tårar när jag var ledsen. Du pep av glädje när jag skrattade. Du kunde pussas när man gjorde pussljud. Och du älskade gurka :') Du dog av sorg när din livsvän Quotte dog… Jag glömmer aldrig kvällen då jag satt med dej i knät, elva år gammal och du hade dödsryckningar. Sedan var du plötsligt borta.. Du blev bara fem år men du har det bra på din stjärna tillsammans med de andra marsvinen…
Quotte - Vi hade Zimba ett år innan vi fick dej. Min bror fick välja mellan tio olika marsvinsungar men du var den som var speciell. Du blev aldrig särskilt tam och du älskade ditt hus. Nån mer du älskade var Zimba, det stora, trygga vita marsvinet. Du kunde lita på honom i alla väder. En dag märkte min bror att du hade cancer vid halsen.. Du blev bara fyra år…
Stollan - Oj vad jag saknar dej nu…. Du kom till Zimba när Quotte dött. Du for runt i buren och Zimba tyckte inte du var klok. När Zimba sedan dog fick du Tuff, då tyckte du att han var för stirrig! Du blev väldigt stor, även lite tjock. Men det är inte konstigt när det låg sex marsvinsungar där i. Du var vädligt tam efter att du växt upp med Zimba.. Du älskade mat men även att pussas. När vi kom hem i vintras efter att ha varit i australien tre veckor var du inte tjock längre. Du ville inte äta och dog natten mellan den åttonde och nionde januari tvåtusensju. Du blev endast två och ett halvt år och jag hann inte ens säja hejdå…
Lillesjöns Pjär - Du var i kullen efter Stollan och Tuff. Redan från födseln var du den största och piggaste. Du sprang efter din mamma hela tiden och såg ut som en liten groda, du fick smeknamnet Mammegrisen. Du växte och växte och blev jättestor. Du var lugn hela tiden och tyckte bara att din bror var jobbig när han ville bråka. Istället fick du Turbo och hon avgudade dej verkligen… Du visade samma symptom som Stollan men dog direkt när vi kom till sjukhuset… Ja glömmer aldrig synen av dina livlösa ögon när du kämpade in i det sista.. Du skulle blivit två år i år..
Lillesjöns Kipper - Även du var i Stollans kull… Du var väldigt speciell och du var den som åt mest av stödmaten vi tvingades ge er. När du sedan växte upp älskade du att mopsa dej mot Pjär så du fick Balderina. Henne älskade du och du älskade att vara i uteburen tillsammans med Balder, Turbo, Stollan och Majsan.. Även du dog i vintras… Jag fick iallafall hälsa på dej hos veterinären och efter nån timme ringde dom.. Du var borta.. För alltid..
R.I.P … Zimba Quotte Stollan Pjär Kipper … … Kajsa …
Jag saknar även mååånga råttor som dött samt 8 möss…

# 89 Tyvärr har jag inte det:( Men hon är väldigt lik din förra katt.

Jag hade en kanin som jag var tvungen att sälja för att pappa blev allergisk. Kaninen hette Hampus och var helt underbar. Han var dvärgvädur. Har tyvärr ingen bild på honom men ville ändå skriva..

Nasse, Hon var den snällaste, goaste kanin jag har haft (förutom Nalle oxå då). Hon kunde springa glatt lös på gräsmattan, hon kom till en och ville gosa. Hon fick en kull på 5 bedårande kaninungar. Hon var så lugn och snäll när man skulle kolla och röra vid dom. Hon var den snällaste kanin mamman jag har sett! Men för ett år sen var vi tugna och avliva henne, för att hon hade sånn svår ögonskada. Hon blev bara 1,5 år… Saknar henne så <3
En bild på henne, en varm sommar dag <3

#96 och 97 så söööt
Såå tråkigt:'(

Jga har haft 3 råttor: Sofie, Lina och Vobbe… jag saknar dom jätte mycket! 

Min Katt Sune Han var såå goo :( Han blev bara 5 år stackars min lilla katt :< rymde 2 gng :<
Orvar<33 han var inte vår men pappas förra tjej och min bror fick veta för inte så länge sen att han blivit påkörd . :< Han är Troligts vis död :< Dårar som kör över djur :(
Min katt Missan fick jagutav min farmor när jag fyllde 6 år. Nu är båda min farmor och min katt död. Missan vart 7 år och dog utav att hon vart påkörd utanför vårat hur. Jag och min bror skulle till skolan och då kom en tant till oss och berättade va som hade hänt jag och min bror skyndade oss till vägen för att kolla om de var missan, och de va de. Jag vart helt förstenad och jag kunde inte säga ngt. hela jag darrade men hon var ändå så fin de såg ut som om hon sov där på trottoaren. Sen på¨kvällen kunde jag inte hålla mig jag bara grät grät grät och grät. . Brevid min säng har jag ett kort på henne när hon är en kattunge. Jag älskar dig missan och jag älskar dig farmor
<<3<3<3<3<3<3<3<3<3 tyvärr har jag ingen bild men kanske lägger ut sen.