Annons:
Etikettmedlemspresentation
Läst 1161 ggr
LilaTiger
2014-07-27 13:56

Ny här...

Hej,

Ny medlem här på kanin i fokus.

Jag har inte haft kanin på 25 år men har alltid haft ett svagt öga för dom. När dottern (som nu är 8 år) började önska att få en kanin så var jag inte så sen på att tycka att det var en trevlig idé. Katterna här hemma tycker hon om men hon ville ha något eget.
Det här forumet har redan blivit en favoritplats att spana in fakta och tips? och råd på samt naturligtvis få se alla söta kaniner runt om i Sverige.
En bur godkänd av Jordbruksverket inhandlades även om vi planerar att bygga vår egen på sikt när vi vet mer exakt hur och vad vi vill ha för något, och jag lusläser all information om kaniner, och dvärgvädurar i synnerhet, hela tiden. Allt för att vår nya familjemedlem ska få den allra bästa omvårdnaden.

Dvärgvädur var för mig det självklara valet då det är den rasen jag haft tidigare och madagaskar färgen är min favorit. Att då kunna finna en passande kanin som var madagaskar manteltecknad kändes som en riktig bonus!

För mig kändes det dessutom bra att kunna ge en vuxen kanin ett nytt hem och därmed kom Västrabos Mercurry,  "Murre", till oss.
Vi har inte haft honom mer än en vecka hittills men hela familjen är kära i honom. Just nu så håller han på att vänja sig vid att gå i sele och på att bli upptagen utan att sprätta så mycket så att även dottern i familjen ska kunna hantera honom helt själv. 

Tanken är att han ska bli vår kelkompis och att dottern och han ska testa på hoppning i framtiden, sen om det enbart blir på hemmanivå eller om det blir tävlingar får framtiden utvisa.

Han är verkligen en supersocial liten kanin som mer än gärna ska kela i buren och som verkar gilla att vara i centrum av uppmärksamheten.

Vi ser fram emot många fina år med vår nya familjemedlem!

Annons:
[Sockertoppens_kaniner]
2014-07-27 18:04
#1

Välkommen! :)

Elinelinelin
2014-07-27 18:14
#2

Gud vad kul! :) Lycka till!

NinaLotta
2014-07-27 20:54
#3

Å vad härligt att höra! Lycka till och välkommen hit :)

[[dvärgkaniner]]
2014-07-27 21:29
#4

Välkommen till kanin iFokus!

Upp till toppen
Annons: