lite hjälp
jag har en ny kanin, men min första kanin är inte så himla förtjust i henne, och båda ska vara honor vad jag har fått sagt till mig. hur ska jag göra för att få dem kompisar? :O
Inte alltid att två honor fungerar ihop, därför ska man ha en extra bur till hands ifall fe inte fungerar ihop.
Hälsningar Amanda och kaninerna
okej tack, men fiins det nån möjlighet att de kan komma överens senare? :)
Det är inte vanligt att kaniner blir sams från första början. Man får räkna med att det att ett tag! Därför är det bra att ha extra bur. Man måste låta dem bråka för att göra upp vem som är ledaren. Men man måste sära på dom om de blir för mycket.
Kolla själv också så att det verkligen är en hona så att det inte dimper ner ungar senare. Jag litade fullt på uppfödaren att jag fått hem en hane. Men det visade sig vara en hona.
Låt dem vänja sig vid varandra först, låt dem ses genom galler till en början med. Sedan kan du prova sätta dem i samma Hage på ett ställe där ingen av dem varit förut. Ha tålamod men gå inte för fort fram. Och bli inte besviken ifall det inte går. Mina två honor går inte ihop men de älskar att ligga bredvid varandra ifall de har ett galler emellan.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
okej tack jag för försöka! :D
nu värkar inte lukas så arg längre, men den lilla är fortfarande jätte rädd