Börjat bråka
Hej hopp!
Mina två kaninhonor har bott med varandra i 4 år sedan de var ungar. För ungefär två dagar sedan märkte jag att de slogs med varandra när de var ute och hoppade fritt i trädgården. Det är första gången jag ser detta hända och jag är rätt chockad eftersom det inte var något litet slagsmål; pälsen flög och den ena honan fick ett stort blödande jack i örat. Efter denna fight särade jag på dem och idag provade jag att släppa ihop dem igen, men så fort jag satte in den ena honan så rök de ihop! Jag tycker detta är jättekonstigt då de alltid verkat trivas bra ihop. De bor i en stor kaningård utomhus och har inte fått mindre mat än vanligt så jag förstår inte alls vad orsaken kan vara. Om någon vet vad detta innebär och vad jag borde göra så blir jag jätteglad, tack på förhand!
Honor kan ju vara lite tjuriga och vissa accepterar varandra och andra inte. Men det verkar lite konstigt att de gått tillsammans i 4 år och nu helt plötsligt inte vill längre?! Någon kanske inte mår bra, så hon vill vara för sig själv? Har du märkt något annorlunda på de båda på sistone?
#1 nej jag har inte sett något konstigt eller annorlunda det senaste så jag förstår inte alls faktiskt. Jag har hört att kaniner inte slutar slåss förrän någon av dem dör, vet du om det stämmer?
#2 när det gäller hanar brukar det vara så, men inte för honor (klart det kan hända dock)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Kolla igen båda så att ingen har ont.