Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 402 ggr
Clariiz
0

OT - Kan gerbiler sörga?

Kan gerbiler sörga?

Crispy och Sam sitter just nu sida vis sida. PÅ en i hålig sten (som de har som grotta). Den är precis vid den platsen Grynet låg död.. :'(. Dom sitter tätt i hop. Med framtassarna ihop under hakan. Båda har halvöppna ögon. De bara sitter där.. Har aldrig sett detta beteende förut.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Jo, det kan dom. Många djur sörjer när deras kompis dör, tex vissa vägrar äta och sånt. Hoppas de mår bärre sen<3

- Mvh Emma

Katter3
0

Ja, det kan de. Jag vill inte ens tänka på hur Frodo och Sam kommer reagera när Ratman dör…

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ciss
0

Jag tror att alla djur kan sörja. Min ena katthona verkade annorlunda liksom när hennes dotter dog. Ledsen blev hon, även fast dom inte direkt var bästa kompisar.

Sen så har jag märkt det på mycket på hästar t.ex när en stallkompis flyttat eller så.

Tror absolut att de kan sörja.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Katter3
0

För några år sedan dog min kompis ena katt. De hade två, och de var systrar. Kort därefter dog den andra också.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

dreamiz
0

Visst kan djur sörja! Hoppas de snart blir piggare igen! Har varit med om detta hos mössen. En del verkar inte särskilt påverkade när en kompis dör medan andra sörjer i flera dar eller längre.

myriis
0

Finns det inte gerbil iFokus?

Denna kommentar har tagits bort.
soten
0

#7 Jo Gerbil.ifokus finns