Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 320 ggr
KajsaM
0

OT - Bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår så sköt min morfars jaktlag en björn, så tänkte bara visa en bild på det.

Alltså den är död, och tarmar osv. är ute, så om du är jättekänslig så vet du. :)

senna
0

ojj..

KajsaM
0

#1 Hehe, vaddå Oj? :P

lolaisdenied
0

Det borde vara lag på att INGEN får skjuta djur … och om de är för många/ på olämpliga ställen så borde de köras till reservaten, stora enorma parker där de får leva fritt utan att bli skjutna.

och människor skriver lagar om såna småsaker! och skiter i hur andra djur mår. tex slagt djur. om en katt/kanin/hund blir slagen är det JÄTTEHEMSKT men vem fan bryr sig om en gris som blir slagen eller avlivad på ett hemsk sätt. tvättbjörnar de drar av skinnet på levande.. -arg-

Husdjur betyder mer än andra djur, hur f*n kan det vara så.
Om det var din kanin de gjort så med, hade du visat oss en bild på det då?

(var tvungen att skriva av mig sry)

senna
0

#2 - tycker det var väldigt äckligt.

malinroth
0

Jag tycker inte att et är nåt fel på jakt. Jag tycker det var kul att de fick en björn :) Man avlivar ju faktist andra djur också och tycker det är stor skillnad på att misshandla och döda djur. Att avliva sin hund/katt/kanin är väl inte jämförbart med att man misshandlar den? har funderat på att ta jägarexamen men det känns lite för dyrt just nu…

KajsaM
0

#3 Ne, jag inte inte visat bild på det om den var min kanin, och förför skulle jag döda han så osv.?

#4 Okej, jag varnade.

#5 Tack för att du förstår.

senna
0

#6 - jag vet, jag såg texten.

lolaisdenied
0

#5 jag har inte skrivit att det var samma sak, misshandla och döda djur. var ser du det?

#6 varför skulle de döda björnen. Svara inte med att de dödade den för att det är roande att jaga eller för de ska äta den eller ha som trofé. För allt det kan /har /används kaniner till..
Om det är för den var farlig etc, så är människan mycket farligare och som sagt borde djur omhändertas och få åka till ett bättre ställe istället för att bli dödade. Tycker även det är förnedrande för björnen att visa bild på den när den är helt uppskuren..

Noa-Nisse
0

#8.. hur kan det vara förnedrande för björnen, när den inte ens lever ? :O

Medarbetare på Hundar.ifokus

lolaisdenied
0

#9 hur skulle du ta det om någon bekant till dig låg där istället.
(inte för att låta dum, jag brukar använda jämförelser…)
Själv skulle jag inte vilja att andra sett mig så när jag dött.. Förnedrande tycker jag.
Det finns en video på -tänka- kossan eller vad det heter. En björn är blir jagad, den klättrar upp i ett träd, rädd. De skjuter björnen. Den faller ner, dör. Sedan har de sex på björnen. Är det förnedrande då? Sjukt är det iaf. Varför vill någon ens se sådant… (nej jag ville inte se, såg av en slump)

malinroth
0

#8 jag menade bara att jag tycker det är fel att misshandla/döda djur under hemska förhållanen men jag tycker det är skillnad mot för att döda. tycker också att det är en bra anledning att skjuta en björn för att äta och tycker det är lika rätt att döda kaniner för att äta dom också. Det är väl bättre att tex skjuta vilt och veta att de blivit dödade snabbt än att äta kossor och grisar so kan ha blivithur dåligt behandlade som helst under och före slakt? jag äter iaf alla djur och tycker det är lika rätt/fel att äta vilket djur som helst kanin/hund/ko /gris/älg/björn/lamm osv….alla är dödade men visst tror jag att vilda djur blir dödade på ett humanare sätt än tex kossor och grisar

lolaisdenied
0

#11 Men vad förväntar man sig för svar när man skriver ett sådant här inlägg med en sådan bild på ett djur(kanin) forum. Det kunde lika gärna varit en kanin som legat där. Varför inte visa en bild på de istället. Fast då skulle väl alla bli eld och lågor, tycka jättesynd om kaninen…

Jaga för mat tycker jag är okej, men inte för nöje/troféers skull. Tycker också vi har för lite björnar för att de ska bli skjutna. Speciellt vargar.. Bara för de är på fel ställe ska de skjutas..

KajsaM
0

lolaisdenied: Det är absolut inte meningen att göra dig ledsen eller upprörd. Men låt tråden vara då. Och du tycker att det är förnedrande att visa en bild på den, men det tycker inte jag.

Noa-Nisse
0

#10. dock är det en nästintill omöjlig gämförelse. visst det finns säkert sjuka människor som dödar andra människor och lägger ut bilder.. men procentuellt så finns det inte många. och det är fel att gämföra två, så olika arter som björn och människan..

håller med #11 helt!

Medarbetare på Hundar.ifokus

KajsaM
0

#12 Varför tror du vi jagar?

lolaisdenied
0

#13 är det inte meningen man ska skriva vad man tycker i en tråd. eller skriver man trådar bara för andra ska läsa, sedan inget merRäcka ut tungan jag vill diskutera!

Förnedrande kanske var fel ord. Men knappast är det hedrande.
Visa på en kanin istället, det skulle nog uppskattas lika mycket som jag uppskattar denna bilden..

Åh kan inte skriva ner hur jag menar med detta.. -tänker-
Om din kanin eller någon kanin blir dödad så blir man mer ledsen över det än om tex något annat mindre intressant/fint djur blivit dödat tex..-fundera- en sköldpadda? o.O

lolaisdenied
0

#14 det beror helt på hur allt är. hade det varit lagligt/hade det inte blivit som det blivit hade människan inte varit emot kannibalism(eller vad de heter/stavas). Då hade säkert du jag ni ätit människokött. Allt beror på vad man är uppväxt med. Tex någon växer upp med att tro på gud och någom buddah etc…

haha jag får nog sluta snart, ingen förstår och jag kan inte förklara

lolaisdenied
0

#15 jag gissar på att de flesta jagar för det är spännande/roande.. för att tävla om och visa upp bästa bytet.
Sedan, såklart. foder… :P

KajsaM
0

#16 Hehe, jag kanske är trög men det sista fattar jag inte ^^

#17 Hehe, kanske nån fattar ;D Jag är ganska trög nu ;)

lolaisdenied
0

#19 mina jämförelser suger..
Om 500 människor skulle dö av en bomb i sverige så bryr man sig mer om det än om 500 hade dött av samma orsak i tex.. eh.. irak?

Att bara för man står närmre något/gillar något mer så betyder det mer, för en. Men det är ju LIV alla liv är lika värda. Det tycker jag iaf.
Hade det varit en kanin på bilden hade nog fler tyckt det var mycket mer hemskt än björnen. För kaniner betyder mer för dem.

Förstår du?….

KajsaM
0

#20 Ja nu fattar jag! Självklart så skulle jag blivit dödad om jag hade visat en bild på en kanin ;)

lolaisdenied
0

#21 precis det jag menar..! och jag tycker det är fel, att man skulle reagera mer på det än att du la ut bilden på björnen. Är inte den lika mycket värda liksom…

KajsaM
0

#22 Jag tror att det är många som tycker dom är lika men eftersom man inte har en björn på rummet så är det inte samma sak..

MarHai
0

Vad vägde den?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sotis
0

Usch