Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1277 ggr
Elinelinelin
0

vilken ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, är det någon som vet vad det här är för ras?:)

Fridaaaa
0

Ser ut som tysk jättescheck.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MarHai
1

Engelsk sheck.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

farvendal
0

Engelsk scheck

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

MsSofieG
0

Någon av sheckarna :)

Elinelinelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, tyckte att dom såg ut som min kanin som vi inte vet vad det är för ras, eller vad tycker ni?

[Sockertoppens_kaniner]
0

Din kanin ser ut som någon blandras, kanske att den har engelsk scheck i sig och något mer. :)

Elinelinelin
0

Ja, först trodde vi att hon var gotlandskanin eftersom att hon har så smalt ansikte, men jag vet inte :)

tlover
0

#7 Gotlandskaniner och Mellerrudskaniner kan se ut så då särskilt Gotlandskaniner har väldigt varierat utseende.

Du kan däremot bara veta om du har genbanksintyg på kaninen

l'm back

Elinelinelin
0

Ja, det är lite synd att bi inte vet vad hon är för ras :/

tlover
1

#9 Nog för egentligen spelar det ju ingen roll om man nu inte ska avla, kaniner är ju individer också och om just den individen tycker om dig och du tycker om individen så spelar det ingen roll Vilken ras? det är.

l'm back

Elinelinelin
0

Det är sant, är inte så intresserad av utställning, mer av hoppning. :) Vi fick henne av en familj och när hon kom till oss vägde hon bara ett kilo, hon är större än mina två andra kaniner (hermelin och dvv) men vägde mycket mindre än dom.. nu har vi haft henne ett tag o hon väger ca 2 kg :)

tlover
0

#11 Vikt hjälper tyvärr inte så mycket när det gäller gottisar, vanligtvis väger dom mellan 3-4 kilo men dom kan väga både mer och mindre och ändå få genbanksintyg och hela faderullan (vi har haft dom som både väger mindre och snäppet mer)

l'm back

Elinelinelin
0

Jaha okej, tack för hjälpen:)