Hinderbygge
Hade tänkt bygga egna hopphinder snarr så nu undrar jag vilket material som är bäst att använda? Vad köper man mälor? Hur får man till bommarna? xD Hur höga/långa ska de vara? Hur kan de se ut? Alltså, typ, vilket sätt ska bommarna stå osv? Blir jätteglad för tips? :)
Ingen som byggt hinder? :)
Jag har byggt egna prov hinder men de blev väl sådär. Hehe
Men hur byggde du? Jag undrar hur man bygger, typ xD
Här kan du få hjälp om hur du bygger hinder. Finns mer på vänsterspalten under kategorin "hoppning". :)
Jag tog en planka sågade den i tre bitar som är lika stora. sen satte jag två plankor på sidan av en planka. Sen så tog jag spikar som man kan lägga bommarna på. Kaniner kan inte skada sig på spikarna det har vi sett till :) jag kan fixa bild på mina hinder om du vill :)
Hittade VP-rör som jag ska använda som bommar men de var 16mm långa men de måste väl vara minst 18mm långa? Får jag använda de ändå?
Vet inte, jag har använt bambu pinnar och det funkar lika bra det :)
#6 Det finns ju inga regler för vad du får använda hemma, enbart för tävling. Så sålänge kaninerna inte kan skada sig på hindrena så är det lungt! Jag har själv 16mm rör till några av mina hinder. Lycka till med ditt bygge! :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
#6 Det finns ju inga regler för vad du får använda hemma, enbart för tävling. Så sålänge kaninerna inte kan skada sig på hindrena så är det lungt! Jag har själv 16mm rör till några av mina hinder. Lycka till med ditt bygge! :-)
Hälsningar,
Blev visst dubbelt och har inte förstått hur man hanterar sina inlägg i den här nya versionen.. Så om någon Medarbetare kan ta bort den ena så vore det snällt! :-)
Hälsningar,