Täppa till soffan?
Är det någon här som har täppt till så att det inte går att komma under soffan för kaninen? Vad använde du isf?
Har använt filtar osv. ibland, men det är ju bara en temporär lösning, som ser väldigt ostädad ut…
Min kanin tar verkligen första chansen han får att komma under soffan, och sedan kommer han inte ut på lääänge. Inte så kul om man ska någonstans och vill ha in honom i buren. Jag har tagit en liten sopborste nu flera gånger att putta ut honom med eftersom det inte funkar med godis/pelletslockning då han verkligen vill vara där.
Vill inte att vår socialträning ska gå bakåt heller. Har märkt att när han inte kommer under soffan så är han mer social. Hoppar upp till en och kollar läget när man sitter i soffan ibland till exempel.
Skulle för övrigt såklart även föredra att se vad han sysslar med och kunna ha mer uppsikt.
(visste inte inom vilken kategori jag skulle lägga denna tråden, så om det är någon moderator som vet en bättre grupp så är det bara att flytta.)
Bygg en sockel runt benen. http://www.soffa.me/restaurangmobler-specialbestallda.jpg
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nu får Tassen springa vid soffan då under även under sin favorit plats under en stort tungt skåp men när jag hade marsvin så tog jag balkongmatta och satt fast med dubelfätad tejp på möblen då mina ex marsvin gick under soffan :)
Vi har använt tavellister från Ikea i samma färg som soffan. Det syns inte om man inte vet om det, och även om man ser det så stör det inte. Är mycket nöjd med den lösningen :)
Tack för de bra tipsen! :) Ska kika in de här grejerna mer!