Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 756 ggr
blåklintan
0

Uppfödare !

Hejsan, jag är ganska ny på dnna sidan. Tänkte kolla bara om man även kan köpa kaniner här? Och isåfall vart hittar jag dessa kaniner? :) Är nämnligen på jakt efter en hane !

Yawwisen
0

Kolla under "köpes, säljes & transport", där finns annonser på kaniner till salu. :)

Fridaaaa
0

Vilken ras?
Kolla under kategorin "köpes, säljes transport" till vänster längre ner på sidan, där finns annonser

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

blåklintan
0

#1 Tack så mycket!

#2 tack, vet inte riktigt Vilken ras?, men hade varit roligt att föda upp någon ovanlig ras! :)

CorneliaAndersson
0

Bäst är nog dock att hitta en ras som passar dig temperaments-mässigt.
Inte bara börja avla fram rasen för att den är ovanlig ;)

Läs gärna på kaninmagazinet.se :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zabbio
0

Jag har flera hanar som kan tänkas flytta, men de är inte lämpade för utställning eller rasavel eftersom de är helt papperslösa. Belgiska harar/svensk päls, otterfärgade med en hel del rött. Även några tyska jättecheck - stora silver korsningar som är 8 veckor eller så (har det uppskrivet). Mina minsta blir runt 3.5kg, de övriga kan bli uppemot 5-7kg. Så det är större kaniner.

Men som sagt är de inte något att köpa om man vill avla rasrent, som sällskap och till produktion är de helt ok.
Du bör inte bara köpa en kanin och avla det första du gör, det finns ju rätt mycket att sätta sig in i :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.