Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 953 ggr
Idlil
0

Klättrande kanin.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en unge på ca 2.5 månad här hemma. Har ett problem bara. Hon klättrar i hagen upp till taket på den, alltså på kompost och hönsnät klättrar hon på. sedan när hon är där uppe så sticker hon ut huvudet. Hon har sin äldre kompis i hagen men de funkar inte, hö, pinnar, hus, en stor stock, massa gräs, en annan kanin i hagen bredvid men ändå efter ca 2 timmar i hagen klättrar hon. Jag vet inte hur jag ska göra så att hon stannar. Är rädd att hon ska skada sig då hon har ramlat ner ett par gånger på backen, vad kan jag aktivera henne meD??

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Idlil
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon hoppar upp också på gallret hon står inte på huset på den här bilden utan på gallret…

Svado
0

Men ta bort alla saker som står i närheten av burväggen, och ställ buren så hon har ett träd eller så precis intill så hon känner sig trygg o inte så utsatt.

Att hon försöker klättra kan bero på att du har en kanin precis intill i en annan Hage. Ställ hennes Hage så hon inte kan se/höra den andra kaninen, kan också funka.

Men ta bort transportburen så hon inte kan sitta på den o sen klättra upp.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Idlil
0

Jag har gjort allt, vi har inte alls många träd på våran gård här hemma och jag vet att hon inte känner sig utsatt eller någonting för såfort jag eller någon annan i min familj kommer så klättrar hon ner igen för hon vet att hon inte får. Om hon inte kan klättra då gräver/lyfter hon upp gallret istället. Jag vet mycket väl att hon inte känner sig utsatt och att hon känner sig trygg då hon alltid sover i hagen hur mycket som heslt. 

transortburen står inte inne i hennes Hage och när de inte står saker intill gallret så hoppar hon upp på gallret istället!