tonåring ?
Kan det vara möjligt att eskimå blivit tonåring ?
han är 10 eller 11 veckor, och jag tycker det är lite för tidigt ?
dock har vi varit bortresta en vecka nu, och han har varit hos våran kompis, vi kom hem igår, och nu är han lite sur. vill inte alls ligga still i famnen, helst inte vara upplockad alls, utan han "sliter" sig och hoppar ner, biter lite överallt…
eller är han bara sur för att vi lämnade bort honom ?

Lite tidigt låter den som tonåren tkr jag. Han kanske är lite små sur på er ;-) Din kompis, lyfte hon han nå? Hon kanske gjorde på nå sätt som inte din lille tyckte om så då kanske han inte vill vara gosig nå mer? :)
det är det jag undrar med.
dom har ju två marsvin som hon haft i fem år eller nått, så hon borde ju ha taktiken för att kunna lyfta….märkligt är det, men han kanske bara behöver lite tid på sig :P

Det låter tidigt att han redan har kommigt in i tonåren. Om du väntar några dagar är han säkert som vanligt igen. Det är säkert bara omställningen och han behöver kanske komma in i era vanliga rutiner igen. Hoppas det ordnar sig.
Hahah ! nu har jag en tjurig liten kanin hemma hos mig, attans om han måste sitta i buren, och jösses så tjurig han kan bli om man tar upp honom, ser ut som hela han skriker SLÄPP MIIIIG!!!
efter en stund ger han sig och accepterar ju läget…
numera älskar han att parkera sig under soffan och där ligger han och gnager på stommen, spelar ingen roll hur mycket man säger till honom, han kör på ändå.
är det möjligt att han nu är tonåring ?
och hur vet jag att han är könsmogen, när han nu blir det ?