Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1005 ggr
[ZorroKanin]
1

Kanin Uppfödare?

Hej!

Jag bor i Norrbotten runt Arvidsjaur och undrar om det finns några kanin uppfödare här uppe som har kaniner till salu i sommar?

[Kaninerwe]
1

Bor i kramfos och har nyss fått en kull lejonhuvade dvärgvädurar. Det ligger i Västernorrland :)

fossingen
1

Har två stycken till salu, två vuxna hanar, en renrasig Vit rödögd dvv med stamtavla och en Lejonhuvad kanin korsning. Du ser ju hemsidan under mitt inlägg, bara att kika in .

[vanilla skye]
1

Vi föder upp 

Belgisk jätte - med stamtavla och härstamning.

Tysk jättescheck- med stamtavla och härstamning.

Fransk vädur- med stamtavla och härstamning.

Hermelin och lejonhuvade.- med stamtavla och härstamning.

Ibland dvärgkanin-korsningar-med härstamning.

Finns i Västerbotten, men har stuga i Norrbotten så transport går lätt att ordna.

[ZorroKanin]
1

Tack för svaren. ska tänka lite mer på ras och sådant :)

Svado
1

Halloj :)

Bor i Storuman som ligger väl runt 15 mil från Arvidsjaur.

Har en svart franskvädurshanne som är leveransklar nu, jättefin o mycket tam o hanterad.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

tlover
1

Är du intresserad av Gottisar så har vi en ev två honor till salu i närheten av Lycksele, dom är däremot över 1 år (dvs förra årets kull en av dom är ganska rädd av sig så jag säljer bara henne till nån som är beredd att jobba på det).

Men det finns en uppfödare i Sorsele som är närmare för dig (jag kan leta redan på kontaktuppgifter om det skulle vara intressant) Hon har oftast nån kanin till salu.

och om du inte bryr dig om genbanksintyg har jag sålt två avelskaniner till en "icke genbank" i Malå som kanske har nått.

l'm back

[ZorroKanin]
1

#5 Tror jag har sett din kanin på blocket, väldigt söt :) men jaq måste nog tänka efter lite till.

#6 vill gärna ha en kanin som är lite yngre än 1 år, har uppfödaren i Sorsele en egen hemsida? skulle kunna kika in där då.

tlover
1

#7 Här har hon en hemsida, det står inte vilka kullar hon har just nu men att hon hade planerat att para 10 kaniner i feb/mars så dom borde kunna flytta nu.

l'm back

Svado
1

#7 Gör det du :) Frassar blir ju stora o väger runt 6kg o hanarna blir ju oftast ännu lite kraftigare så det är ju ingen "burkanin" som du kan ha inne eller på balkongen direkt. De behöver mkt plats o Motion :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

tlover
2

#7 Eller vi har en kull nu i sommar men dom har en gemensam släkting på härstamningsbeviset och eftersom vi oftast har köpare som vill avla så tänkte jag inte sälja dom.

Men om du inte tänker avla så har vi 5 st kaninungar dom är 3½ månader gamla (dvs flyttklara) och 2 svarta honor, 2 blå wienertecknade hanar (bara en liten vit prick på nosen) och en viltblå hane.

Dom verkar bli ganska små för att vara gotlandskaniner.

Däremot säljs dom bara om du är säker på att du inte ska avla.

l'm back

[ZorroKanin]
2

Tack för alla svaren,

Har hittat ett liten söt dvärgvädurs kille å 10v med färgen Viltgul 😍 ska hämta den imorgon (måndag)😃 så nervös..😊

tlover
0

#11 Viltgult är oerhört sött

l'm back

[ZorroKanin]
0

#12 visst är det 🙂