Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 720 ggr
01stmx
0

katter och kaniner

Jag har haft en kanin inan med två katter och det gick bra men nu ska jag få en till kanin kommer det att gå bra eller dödar katterna kaninen

Fridaaaa
1

Du måste se till att katterna inte kommer åt kaninen dvs rovdjurssäker bur

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nelly12
0

Om katten är van vid kaniner kommer det säkert att gå bra. :) håll bara koll på vad den gör om den är i närheten av kaninen.

⠀instagram @drawing_ella

01stmx
0

Ok ska jag kolla varje halvtimme och se hur det går eller

tlover
1

Ha en rovdjursäker bur och Hage om du har katt, även katter som är van vid kaniner kan få för sig att döda kaniner (vår favoritavelshona dog på så sätt).

Skulle en kanin rymma är det också viktigt att man får tag i den snabbt (det var så vår katt fick smak för kanin).

Sitter vi själva i hagen med kaninerna och katten kommer dit är vi alltid beredd på att ta katten snabbt (dvs är inom ½m minst) om hon skulle få för sig nått (som tur är så är hon ögontjänare så vi har inte varit med om att hon försökt ta nån kanin då vi är där)

Vår katt (då katter) brukade gosa med kaninerna förr men för lite mindre än 2 år sen så rymde en av våra avelshonor och helt plötsligt blev kaniner mat.

l'm back

thea_thea
0

http://youtu.be/0LZ0wp7CoxA?t=56s

Denna videon kanske hjälper dig lite?

[ZorroKanin]
1

Ingen kan veta säkert om det kommer gå bra, det beror helt på kaninen, katten miljön och dig. Lycka till!

tlover
1

Även om det går jättebra för vissa som tex videon i #5 Ska man alltid hålla koll då dom är tillsammans. Som sagt vår katt älskade att gosa med kaninerna innan hon tog sin första kanin.

l'm back

kanin och häst
0

Bara du inte lämnar de utom synhåll

Ett liv utan djur är inte värt att leva

kanin och häst
0

Menade: Lämna de ALDRIG utom synhåll om katten är i buren/hagen/ rummet

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Fridaaaa
0

#9 Klart man kan lämna utom synhåll i rummet/buren/hagen. Så länge man har en kattsäker bur. Man får se till att katterna inte kan göra något mot kaninerna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.