Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 623 ggr
moamedkaniner
0

Bågformad pellets

Ah, Hittade för någon vecka sedan en pellets sort. Tror det var på zooplus.se… Nu verkar den ej finnas kvar men jag vill gärna veta vad den heter. Pellets var bågformad / som en ostbåge och skulle vara bra för tänderna. Någon som vet vilken jag menar? :)

Allt gott!
/ Moa

[Sockertoppens_kaniner]
0

Supreme Selective är det förmodligen! Jag har den och både jag och kaninerna älskar den. Det har högt fiberinnehåll och doftar hö. Ingen av mina kaniner har blivit tjocka av det. :)

Andreag00
0

alla selectiv är så :)

Wille, Puffe, Doris 

[Sockertoppens_kaniner]
0

#2 Vad menar du med alla? :)

Andreag00
0

det finns ju olika sorter selectiv och alla är bågformade

Wille, Puffe, Doris 

[Sockertoppens_kaniner]
0

Ja, det vet jag men jag trodde att märket hette Supreme Selective, inte att Supreme var en sort. Men då vet jag det nu! :)

moamedkaniner
0

#1 Tack så mycket!! :)

Allt gott!
/ Moa

moamedkaniner
0

… Men fetthalt på 4% funderar på om de är för mycket för min hona med anlag för dubbelhaka. Hur förhåller sig dina kaniner till det fodret och hur mycket ger du? Vilken ålder? :) är väldigt sugen på och beställa hem.

Allt gott!
/ Moa

fossingen
0

#7 Då kanske du ska satsa på Selective Mature varianten med lägre protein?

Mycket protein bidrar också till viktuppgång :)

Vill du verkligen hålla lågt fett och protein tycker jag du ska satsa på Cuni nature-rebalance.

fossingen
1

#0 Greenwoods är också ett bra foder med lägre fett och protein.

moamedkaniner
0

#9 Har nu inhandlat selective! Tänkte inte ge mycket alls, utan ha som tillskott bara! Tyckte de verkade så bra med den bågformade typen just för tänderna. Så håller tummarna för att de gillar denna! :)

Allt gott!
/ Moa

[Sockertoppens_kaniner]
0

Mina kaniner är ute jättemycket och rör på sig, så de får lite mindre än 1/2 dl Selective om dagen. De har aldrig varit i närheten av dubbelhaka eller fetma! :) Men pelletsmängden beror ju på hur mycket Motion din kanin får.

fossingen
1

#11 Precis :)

MsSofieG
0

Cuni complete är ju lite formad åt det hållet ^^ Men det ser ut som om du hittat det du letade efter :)