Fiberrik mat
Vad finns det för växter/ätbart som är fiberrikt? Honans pluttar är supersmå och har varit det jättelänge, jag kan inte bara byta hö, eller jo, men jag vet inte vart jag hittar bra hö, somsagt, jag tycker det är lite krångligt att köpa via nätet och så. Jag tycker också att det är onödigt att köpa hem typ Cuni Complete om det ändå är bäst att ta bort pelletsen helt, hon äter ändå inte så mycket pellets, mer Pix som gör det, men de får ändå bara 1 msk per dag. Ja, men vad ska jag ge för att "bygga upp storleken på pluttarna"? Tack i förhand :)
Några fiberrika grönsaker är broccoli, morötter, grönkål, spenat och maskrosblad. Dock ska de ju inte ges i någon mass mängd! Speciellt inte morötter som är mycket socker i :)
Allt gott!
/ Moa
hur är det med kvistar? äter hon det?, dom är ju nästan mest fiberrika av allt (som jag kan komma på i alla fall).
l'm back
#1 Tack, det visste inte jag :) #2 Japp, det gör hon, ibland får de björk, ibland lönn, ibland fruktgrenar, och allra mest rönn som de båda äter med stor aptit.
#3 Du kan ju testa att ge kvistar som dom verkligen älskar oftare
l'm back
ja det är kornkross vet inte om det är bra eller dåligt men jag ger det till mina kaniner och dom älskar det
Wille, Puffe, Doris
Ge grönt utifrån. Kvistar med och utan löv, gräs, växter..
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#7 Jag det gör jag självklart också, men bara för att vi hade kvar detta, onödigt att slänga så ;)