Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 887 ggr
em.nord
2

Finns: Smådjurspensionat

Hej. Ska ni åka bort i sommar eller för all del när som under året så finns pensionat Lilla Hundgården tillgänglig. Med stor vana av kanin och marsvin ser jag till att ditt djur blir väl omhändertagen. Bäst är om djuret har sin egen bur, sitt hem, men skulle ni hellre vilja så finns bur hos mig. Strö ingår men hö och eventuell pellets/foder skickar ni med. Fri tillgång till gräs, grenar och daglig utevistelse när vädret tillåter i rejäl utomhusbur för kaniner. På natten är kaninen inomhus och inlåst så ingen obehörig kan ta sig in. Självklart friskt, rent vatten varje dag. Berätta gärna hur dagarna brukar se ut för just din kanin/marsvin så att jag lättare kan veta vad som får just din vän att trivas. 50kr/dygn eller 500kr/vecka måndag-söndag kväll. Vill ni att jag hämtar och lämnar eran vän så går det att ordna mot bensinkostnad inom rimligt avstånd. Bara att fråga. Mitt namn är Emma och jag är 24 år. Jag och min man bor i hus i de småländska skogarna. Tillsammans med våra egna kaniner, katter och hundar. Våra djur och din lilla vän kommer inte behöva träffas alls! Din vän hålls i trygg och lugn miljö. Jag har företag inom hunddagis och pensionat och är van att ta hand om andras djur som om de vore mina egna. För jag vet hur mycket våra djur betyder för oss. Vi finns i Vissefjärda, kalmar län. Är det något du undrar över eller vill boka pensionat så tveka inte att höra av dig. Du måste vara över 18 år vid bokning eller ha målsmans tillåtelse. Mejl: lillahundgarden@live.se eller pm här på iFokus.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

sara8282
1

Bra initiativ, men varför är det dyrare dygnskostnad att lämna en vecka (eller 6 dagar snarare), än enstaka dygn?

De pensionat jag lämnat mina till eller kollat på, har snarare lägre dygnspris om man anlitar dem en vecka…

Ex 1: Per dygn: 35 kr   Per vecka: 200 kr

Ex 2: Per dygn: 55 kr   Per vecka: 320 kr

Och då ingår både foder, hö och strö. 

Bara ett par exempel, i all välmening. 🙂

em.nord
0

Haha tack för att du sa det! Skrivit fel! 200 kr för en vecka ska det såklart stå :) svårt att se felskrivningar på mobilversionen :)

emmans blogg

em.nord
0

Har inte foder då alla vill ha olika. Gotte som knäcke o morot finns för de som vill :) På höst o vinter o vår ingår hö men nu på sommaren har höet så pass sämre kvalité och jag känner inte att jag kan stå för att ge djuren den typ av hö ifall de skulle bli dåliga :) plus att en sommar hade jag fullt jämt och höet räckte inte till alla så sommaren efter köpte jag mer men fick typ slänga :P Plus att höbyte inte är bra utan de ska äta det de är vana vid eller byta under längre tid.

emmans blogg

em.nord
0

Tänkte bara skriva här att helgen 13-15 juni är fullbokad. Många som ska iväg o fira sommarlovet! :)

emmans blogg

em.nord
0

Hemsidan uppdaterad men fortfarande under uppbyggnad

http://www.lillahundgarden.n.nu/smadjurspensionatet

emmans blogg