Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1667 ggr
frijoh
0

Kaninhinder

Jag vill börja hoppa med mina kaniner och vill ha riktiga hinder! Var köper man dom? Letat hur mycket som helst men hittar bara jättelite, och endast hinder som står rakt upp. Vill gärna ha både rakt upp och långa.

Och vet ni var man kan köpa godkände koppel? Alltså 2 meter. På zoo är dom så himla korta.

Så om ni vet något skriiiv! Så blir jag jätteglad :).

RebeccaG
0

Jag har köpt mina kaninhinder från Libra Artic, älskar dem! 
Libra Artic är lättast att få kontakt med på Facebook👍

Du kan köpa koppel i längd du beställer själv, antingen hos mig(Melodys Selar) eller andra privata seltillverkare🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Fulia
1

Om du har Facebook så kan du kolla på Tallbackens selar & koppel

Eller http://melodysselar.weebly.com/

Tror dom finns på facebook också! :D

Fulia
0

Ojj, såg att hon med melodysselar redan kommenterat ^^

frijoh
0

#1 Håller du på med Kaninhoppning? :)

Vill du ge lite tips? hur man kan börja? Jag tänkte åka och kolla på någon hopptävling också och se hur det går till. Verkar så himla roligt!

Mickis1994
0

Om du vill ha hinder utav bästa kvalité så är det Libra Artic (facebook) som gäller. Jag har några hinder därifrån och kunde inte vara nöjdare. Finns flera "nybörjar"hinder och mer avancerade.

När det gäller koppel och sele så rekommenderar jag Tallbackens selar och koppel (facebook). Vill även slinka in att 4 meterskoppel brukar jag tycka är lagom. 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

RebeccaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Vart bor du?🙂
Älskar kaninhoppning😃Jag och syrran tävlar i västkustens kaninhoppare (VKKH), du e självklart välkommen att komma och kolla om du e nyfiken. 

Börja lågt(1-2 bommar högt) & få kaninen tycka det är roligt, så flyter det mesta på av sig självt👍

Spana gärna in Kaninhoppning iFokus, där finns massa bra artiklar👍Eller skicka ett PM ifall du undrar något😊

| Youtube

frijoh
1

#5 Ska kolla på Libra artic, beställer man då via fb? Tack för hjälpen :)

#6 Jag bor i Brottby, 3 mil norr om Stockholm, så det är nog rätt långt ifrån :/. men kan man beställa från dig och få det fraktat? Eller måste man hämta det hemma hos dig?

Brukar du ge någon godsak till dom efter dom hoppat klart eller är det fel tycker du? Min gammelhona brukar jag hoppa med men jag behövde knappt lära henne för hon fattar allting på 2 sekunder ;), hon brukar få ngt gott efter varje bana, inte varje hinder. Men nu ska jag börja lite smått med minstingarna här hemma och se om det kan bli något av dom.

RebeccaG
0

#7 När du beställer skickar jag det med posten🙂
Jag kan också ta med mig det till Södertälja nu närdet snart är LU😃

| Youtube

frijoh
0

#8 Åh! :D haha, nu blev jag glad. Jag behöver verkligen koppel. Vilken längd tycker du personligen är bäst vid Kaninhoppning? Om den är för lång blir den väl ivägen?

Jag har pmat dig såru vet ;).

RebeccaG
0

#9 Är hur är din kanin?
Min ena hona är en explosiv raket, så hon har 4m
Mina andra honor är lite lugnare, så dem har 2,5 & 3m koppel👍

| Youtube

Mickis1994
1

#7 jag bor i Täby vilket inte är allt för långt ifrån! Vet flera i norrort och om du vill träna hoppning och prata hinder och kaniner så kan jag säkert fixa ihop något :) pm om du är intresserad!

Mvh Michaela Glansk.

frijoh
1

#10 Min unghona Bella är ganska så alert när man går ut med henne, men min lille Buddha är lite *segare*. Så då kanske 4+3 m skulle passa!

#11 Det lät kul! Brukar ni hoppträna tillsammans menar du?

Mickis1994
0

#12 ibland händer det, speciellt om någon tar upp frågan :)

Mvh Michaela Glansk.

RebeccaG
0

#12 Låter bra🙂
Vill du ha koppel kan du bara skicka in din beställning via hemsidan, välja färger och så🙂

| Youtube

frijoh
0

# 13 var brukar ni hålla hus när ni tränar då? :) Vet du förresten någon hopptävling i februari som man kan kolla på (i Norrort)? Vore kul att se hur det går till liksom.

#14 Ska göra det :D Hur lång tid brukar det ta innan man får hem det?

Mickis1994
0

#15 Pma mig :)

Mvh Michaela Glansk.

RebeccaG
0

#15 Posten brukar ta 2-3 dagar, så när pengarna har kommit in så skickar jag så fort det är klart👍

| Youtube

Kaninhoppet.se
1

Hej! Kika gärna även på www.kaninhoppet.se, vi är en ny hinderleverantör som bygger enligt konstens alla regler, även roliga tillbehör som mönster på hinder eller plank som man beställer! (Alltid 10% på 6 bommar eller fler, alltid 99kr i frakt knom Sverige, alltid fri frakt på beställningar över 2500kr) Ha det! /Christine

fuzzie
0

#18 Väldans snygga hinder ni gör! 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^