Bygga en hölåda
Hej, om ni läst min senaste kommentar på klotterplanket om att det SPÖregnade för nån timme sen, ja då regnade det in i buren, in i huset och 3/4delar av allt hö blev blött samt kartonghölådan, vilket jag visste inte var så smart att ha från början men jag kom inte på nåt annat, jag vill ha en låda att ha höet i, med ingångar från 3 sidor, och det var enklast att göra av kartong, nu vet jag inte vad jag ska ha höet i buren, för att det inte ska bli blött vid ösregn, för det regnar i på sidorna och jag vill inte ha presenning på sidorna för det är svårt att öppna buren och kaninerna kan inte se ut osv. Behöver alltså hjälp lite fort, jag har ju fortfarande hö uppe på hustaket men de hoppar inte upp dit bara för att äta hö. Hoppas ni förstod någonting av det jag skrev, tack iförhand iaf :)
Varför inte sätta plastglas på sidorna? http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/ Då kan kaninerna se ut.
Du skulle ju temporärt kunna ha höet i en upp och nervänd plasthink där du sågar upp en dörr.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Gud vad smart du är! Haha, ja det där med plasthinken ska jag göra, hade allvarligt inte tänkt på det :D Kan tänka på det med plastglaset. Men om det är fler som har tips? kan ni bara skriva :)
Väv med plastband (som du kan klippa av vanliga plastpåsar). Dvs om du inte har en kanin som gnager på plast.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus