Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2186 ggr
Clara.Bergsten
2

B-Kullen

Hejsan! I denna tråd kommer jag skriva lite om B-kullen som föddes här på gården 14/5. Det föddes 6st ungar. Ingen liten och svag, utan alla jämn stora och fina. Mamma kanin matar de bra, så alla är mycket pigga och starka. 

Alla ungar är viltgrå, 3 utav dem är även rödförstärkta. 

Mor: Brobys Bella - viltgul  Far: Stampe - viltgrå

Kaninerna kommer att passa till kel/sällskap/avel/hoppning.

Blir man intresserad av en unge, (leveransklara slutet på Juni, 8 veckor) är det bara att ringa eller maila :)

-070 3653 8137, bergsten99@tele2.se Kaninungarna finns utan för Hallsberg. 

DjurSlottet
0

tass

Clara.Bergsten
0

Såklart glömde man något…Rasen är Dvärgvädur, från renrasiga fina föräldrar 😉

Clara.Bergsten
0

Idag är ungarna 10 dagar gamla och 2st rödförstärkta ungar har öppnat ögonen :) 

Clara.Bergsten
0

En bild på mamma-kanin - Brobys Bella

En mysig, pigg och glad kanin som älskar att bli klappad. Fina mamma-gener i sig som förhoppningsvis även ungarna ärver!

Clara.Bergsten
0

Pappa-kanin - Stampe

En väldigt lugn herre, mysig och lätthanterlig. Fina tunga öron och kort litet huvud, pälsen är även tjock och väldigt glansig. Fin som Bella med. Han är även hopptävlad 2gg med bra resultat :)

Clara.Bergsten
0

Är det bara jag eller ser ungarna satinpälsade ut?

[neptunens]
0

#6, De ser normalpälsade ut 😉

Clara.Bergsten
0

Tack, jag tänkte det det med att det skulle vara lite konstigt genetiskt,  men under kan hända 😃

Clara.Bergsten
0

Nu är kaninungarna 2 veckor gamla! Några har smakat lite på höstrån, och de är väldigt pigga och glada. (På bilden ser man två rödförstärkta ungar längst bort). 

Clara.Bergsten
0

Plastburken togs såklart bort senare, den var mest till för att de inte skulle springa in i huset medans jag fotade.

Clara.Bergsten
0

Ingen som är sugen på en kaninunge i framtiden? 

De kommer att säljas med H-bevis, övergångsfoder och kommer att vara bettfelskontrollerade, kloklippta och hällsokontrollerade. Planerat pris är 250kr, men som vanligt är ju hemmet det viktigaste!

Clara.Bergsten
0

Idag har alla små busar varit ute och sprungit i buren och smakat på hö ❤️

Clara.Bergsten
1

Clara.Bergsten
1

Clara.Bergsten
1

Små flaxiga öron :)

Clara.Bergsten
2

Nu är kaninungarna 3 veckor + 1 dag. Jätte pigga och busiga! De kommer alltid fram och duttar en på handen. I dag ser det även ut som det är 3.3, men lite osäkert..

Clara.Bergsten
2

Clara.Bergsten
2

Hane (?)

Clara.Bergsten
1

Hona (?)

Clara.Bergsten
1

Hona (?)

Clara.Bergsten
1

Hane (?)

Clara.Bergsten
1

Hane (?)

Clara.Bergsten
1

Hona (?) Längst bak på bilden

sannadetejag
1

Super söta små bebisar :)

Clara.Bergsten
0

Tack så mycket 😊

Clara.Bergsten
0

Nu är kaninungarna 4 veckor och 5 dagar. Idag har de även varit ute i hagen och sprungit.

Clara.Bergsten
0

Clara.Bergsten
0

Såklart man måste vila och tvätta sig när man kommer in till buren igen!

HonHonDenDära
0

Ser inga bilder. :(
Kan va min dator som krånglar.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

Matte516
0

#29 jag ser bilder. :) är nog din dator som krånglar :-/

Och på bilderna ser jag extremt söta kaninungar <3 verkligen fina :)

Hälsiningar från mig

Clara.Bergsten
0

#30 Tack så jättemycket😃

HonHonDenDära
0

Nu såg jag, gud vad fina!

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

[weer]
0

Hej super söta kaniner!  Min kanin Fruxo är idag på dag  34( har boat ) och undrar vilken dag dina bäbisar föddes ? Jag blir så otålig !

moomiis2
0

Önskar jag fick ha en kanin till, men iallafall super söta små ungar! :)

Clara.Bergsten
1

#32 #33 Tack så mycket😃 

#33 Jag tror Bella födde sina ungar på dag 32..jag har det uppskrivet, men har inte blocket här nu.. Men om hon har boat, vilar mycket och är rund om magen så får hon nog troligtvis ungarna snart! 👍

Clara.Bergsten
0

#34 Tackar, javisst är de söta😉 

Kaninungarna är förövrigt väldigt pigga och mysiga! De ställer sig på bakbenen och klättrar på händerna när man kommer och klappar de😊

Clara.Bergsten
0

#26 Såg jag nu att jag har skrivit fel, idag är ungarna givetvis 5 veckor + 3 dagar ;)

[weer]
0

okej!  ja hon har boat och vilar hela tiden så snart kommer dom väl

Clara.Bergsten
0

Hejsan! Nu är kaninungarna 7  veckor i morgon! Jag har tagit nya individuella  bilder på allihopa. Det har även visat sig att det är 5 honor och 1 liten hane. Och det kan jag konstatera till 100%. Jag har även döpt dem så här kommer lite bilder 😊

Clara.Bergsten
0

Kärrets Berit - ev kommer jag att spara henne (rödförstärkt)

Clara.Bergsten
0

Kärrets Bonita - Tingad (rödförstärkt)

Clara.Bergsten
0

Kärrets Bellman - Till slau (rödförstärkt)

Clara.Bergsten
0

Kärrets Bodil - Till salu

Clara.Bergsten
0

Kärrets Ballerina - Till salu

Clara.Bergsten
0

Kärrets Biata - Till salu

Clara.Bergsten
0

Bilder på hela klungan❤️

gabriella mosbach
0

nej, gud så söta de är!!!:)

Clara.Bergsten
0

#47 Tack så mycket 😃

Clara.Bergsten
0

Kärrets Bellman är tingad! Nu är det bara de tre tjejerna kvar, #43 #44 #45 som sagt mycket fina och sällskapliga 🙂

Clara.Bergsten
0

Här är en bild från idag (Bellman är längst till höger) resten är de tjejer som är till salu 😉

Clara.Bergsten
0

Pris 300kr/st hade jag tänkt. 

Som jag har skrivit högst upp i inlägget så passar dessa sötnosar till kel/hopp/avel. I hobbyaveln har de fina gener (fin pälskvalitet, bra psyke mm) förmodligen mycket bra modersinstinkter, och med gulanlag. I hoppningen har du en stabil, trevlig, lätthanterlig kompis på banan! Energi har dom gott om, så Berit som jag sparar själv, kommer jag (om hon tycker om det), tävla lite med är det tänkt! Till kel, är dessa små ungar mycket mysiga och snälla. Och som många dvärgvädurar är kända för, har de även stabilt psyke 👍

Clara.Bergsten
0

Nu är alla kaninungar sålda!