Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1014 ggr
fridahedstroom
0

myggjävlar

hej, är det någon som har en bra lösning för att bli av med myggen utomhus. iris bor utomhus nu och hon har en stor utehage som hon är i på natten också. myggen tar sig ju in där och det verkar vara rätt så jobbigt för henne att myggen ska sitta som flock på henne. har ni något bra förslag som inte skadar henne på något sätt? och det är inget alternativ att ta in henne. tack.

tlover
2

Har du nån mindre utebur som du kan näta in (med myggnät) som du kan ha henne i under natten?

För våra hjälper myggnät mycket även om våra inte är helt "myggsäkra"

l'm back

fridahedstroom
0

ska prova tack!

Storip
1

Vi tog ett myggstift och smetade på det på träbalkar, som kaninerna inte kunde nå. :) Det blev väll lite mindre mygg.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

fridahedstroom
0

okej tack!

Itchy
0

sen finns det ju myggskrämmare man kan köpa och ha i närheten av hennes bur

http://www.mediashopen.se/portabel-myggskrammare-p-1614-c-365.aspx

You can't spell Bitchy without Itchy

tlover
0

#5 Jag har aldrig varit med om att dom räcker härikring

l'm back

Svado
1

Hej!
Jag hade samma problem som du Frida i veckan. Satans mygg som förpestar livet för ens små älsklingar.

Jag köpte myggnät o nätade in heeeela buren men om din kanin har en stor Hage som hon kan vara i dygnet runt kanske de inte går o näta in den.

Är det ett alternativ för dig att hon bara är i buren nattetid? För det är ju då tycker ja som myggen e värst.. på kvällar/nätter. Kanske näta in den buren?

Mina kaniner har verkligen levt upp sen jag gjorde detta, innan låg de mest o kliade småsår på sina öron. Nu har öronen läkt o inga bulliga/knöliga öron här inte.

Hoppas du kan lösa det! 

Myggnät är helt klart värt varenda krona :) O de är inte så dyrt heller om du köper på metervara ^^

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Itchy
0

#6 då jag själv aldrig blir myggbiten så har jag ingen aning om de funkar eller ej, men en bekant hade en sån med sej på festival, och slapp bli sedd som myggbuffé ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

tlover
0

#8 söderut kanske det funkar, där har ni ju ändå knappt mygg men härikring räcker dom inte (dom inomhus funkar bättre däremot, dom behöver ju inte täcka lika stort utrymme)

l'm back