Han juckar bara
Jag köpte en ny liten tjej idag, Adele. Vi höll Santos och Adele ifrån varandra för att dem skulle få vänja sig vid varandra. Santos är kastrerad sen en månad tillbaka och dem såg ut att tycka att det var hel ok så vi släppte ihop dem men Santos jyckar bara med henne. Jag vet att det inte är som han rider för att visa dominans. Adele tycker att det är jättejobbigt så nu är dem isär igen men hur ska jag göra!?!
When life gives you lemons. Make lemonade❤️
Hur länge har du väntat? Det bör ha gått minst sex veckor (helst längre) innan du sätter ihop dem men sedan kan hormonerna vara kvar ett tag till. Hur vet du att det inte är dominansridning? :)
Vissa kaniner går inte ihop och så är det bara. Satte först ihop min kastrerade hane med min unghona och till en början gick det bra - lite dominansvisande från bådas håll. Men efter ett par dagar gick det utför - han jagade och försökte para sig med henne heeeela tiden. Blev extremt stressande för båda kaninerna varför jag särade på dem. Då hade min unghona fullt med bit/rivmärken över ryggen - inte kul! Satte istället ihop honom med en äldre hona och det blev ordentligt med liv i luckan den första halvtimmen - trodde att de skulle ha ihjäl varann, men efter en stund la det sig ner och han har aldrig kommit på tanken att ens försöka para sig med henne.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Det är inte dominansridning för när jag togbort honom såg man könet.
When life gives you lemons. Make lemonade❤️