Färgfråga
Om man parar en blå siames med en brun zobel hane, va kan de komma för färger då? Om vi säger att båda är renavlade?:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-

Zobel brun blir det då, med anlag för blått och gult :)
Om pappan bär: Blått svart/vit w gul svart Japan,aprikos vit, madagaskar, Isabella winertecknad. Och mamman: japantecknat, vit,vit/svart/brokad, siames,ljus sobel, madagaskar
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
#2 Du måste nog specificera dig lite, förstår inte ett skvatt. Vad är aprikos för färg? Bär pappan gult? Är han wienertecknad?
Skriv istället färgerna på farfar, farmor , morfar, mormor,m.m
"Om pappan bär: Blått svart/vit w gul svart Japan,aprikos vit, madagaskar, Isabella winertecknad.
Och mamman: japantecknat, vit,vit/svart/brokad, siames,ljus sobel, madagaskar"
Mamman är Blå zobelsiames: am_ bb C_ dd gg Så hon kan inte bära japan eller brokad, nej.
Pappan är Brun zobel: am_ B_C_D_gg
Detta gäller då teddyvädurar och aprikos är en färg som finns innom dem.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
#4 Finns ingen färg som heter aprikos.
Föder du upp teddyvädurar?:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-

Det är en färg som kallas aprikos och som är samma som någon av de "riktiga" färgerna. Ungefär som snöhare hos gotlandskaniner. Tror att flera färger kallas för aprikos, eller finns det en bestämd färgkod?
#6 Nope. Vet bara att ingen färg heter Aprikos inom rätt benämning inom kaninfärgerna vet du korrekta benämning kan jag hjälpa dig. Vet du mor, far, mormor, morfar, farfar, farmor och deras färger specifikt? Annars kan jag inte hjälpa dig med än annat att säga Brun zobel.
#7 Undrar jag också. Annars kan jag inte ge rätt svar till ts.