Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 281 ggr
Idahooo14
1

skygg och aggressiv

Jag fick min kanin Vitnos och hennes syster Sotis år 2008 av min kompis. Dom var ca 8-9 veckor gamla. Dom var födda utomhus och föräldrarna och syskona till kaninerna var otama p.g.a att ingen höll på så mycket med dom därav att dom var så många.

I början var dom tama, så då gick det att hålla på och gosa med dom väldigt mycket. Men dom blev äldre och mer kaxiga och började småattackera och bitas. När dom började se att man blev rädd, eftersom att man var så liten då, så blev allt hårdare och värre bett. Nu är Sotis död och det är bara Vitnos kvar. Dom levde ihop i ca 7,5 år. Vitnos var alltid den kaxiga och den som tog hand om Sotis och Sotis var alltid den som var skygg och gömde sig. Nu när sotis är död så har Vitnos blivit mer skygg men ändå lite aggressiv. Men det är lättare att hålla på att klappa henne och så. Men jag undrar om det finns ett sätt att vinna hennes tillit. Tacksam för svar!

[Sockertoppens_kaniner]
0

Umgås med Vitnos! Sitt vid buren/hagen, prata eller läs en bok i hennes närhet. Hon ska ju vänja sig vid dig och lära känna dig. Så det enda du kan göra är att spendera tid tillsammans med henne. :) Lycka till!

tussen12
0

Spendera tid med henne. Sitt i hagen och bara kolla. Låt henne komma fram och nosa utan att du klappar henne, bjud på godis och visa att du inte tänker plocka upp henne varje gång du kommer. Ställ dig vid buren också och bara kolla. Prata lite lågt så ska du se att det blir bättre!

Lycka till! 🙂

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story