Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 684 ggr
[tintilar]
4

(S) Kaninunge

Jag har kaniner för genbank och kött men en av ungarna i årets kull skulle jag gärna se hamnade som sällskapskanin hos någon för han är så otroligt rar och kelig.

Han är utmärkande trevlig och går att locka till sig när han går fritt i hägnet, låter sig snällt plockas upp och bäras och klappas. En riktigt snäll lite kille som tyvärr är alldeles för liten för att användas i genbank men så otroligt trevlig så det vore synd att låta honom gå till slakt.

Han är en riktig gullunge som skulle kunna förgylla någons liv. Jag ser gärna att han får sällskap i sitt nya hem av artfrände. Inte instängd i lite bur med minimi-mått utan ett värdigt liv ska han ha. Inomhus eller utomhus.

Färgen är svart otter. Finns mellan Sthlm och Uppsala, jag kan möta upp nånstans om man bor långt bort. Pris: 200kr.

TILLÄGG: Han är född 15 april i år, så snart 12 veckor gammal. Rasen är Gotlandskanin.

Bild: http://1.bp.blogspot.com/-L-bzxWfKPD0/U2_XxEWhfQI/AAAAAAAACas/zxGL9qhotx0/s1600/P1070712.JPG

djurflikkan
1

Åh så bedårande kanin pojke!

[Sockertoppens_kaniner]
0

Oj, så söt! Hur mycket kommer han att väga som vuxen? :)

[tintilar]
0

Ja det finns kanske mer spännande färger i världen, men han temperament växer inte på träd. :)

[tintilar]
0

Jag tror runt 2,5kg, men det är svårt att säga. Han vägde 700gram vid 8 veckor (är 11 veckor nu). Han står sig inte så bra på den magra fodergiva jag ger utan kunde nog behöva pellets under växtperioden, jag ger bara spannmål som kraftfoder eftersom att gotlandskaniner ska ha magert foder.

[Sockertoppens_kaniner]
0

#4 Vad är han för ras?

[tintilar]
0

Gotlandskanin. Jag har genbank men han är som sagt för liten och svårfödd för att gå vidare som avelshane så han säljs utan genbanksintyg.

[tintilar]
0

Har uppdaterat trådstarten med infon som jag glömde. Ras och ålder.