Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 740 ggr
[Sockertoppens_kaniner]
0

Skaf

Hej! Jag har en 3-årig renrasig tan med stamtavla som jag gärna vill ställa ut. Jag har aldrig ställt ut innan, så vet inte riktigt hur det funkar. Vill bara göra det för att testa och träffa andra kaninmänniskor. ;) Nu till min fråga. Måste jag vara medlem i SKAF för att kunna ställa ut? Bor i Halland så då ska jag väl bli medlem i Hallands kaninavelsförening? Har kollat deras hemsida men hittar bara vad det kostade 2013. Vet någon vad Hallands kaninavelsförening tar nu? Jag är 15 så tillhör juniorerna. Tacksam för svar! :)

[sstorm]
0

Hej!

För att ställa ut din kanin så behöver du vara medlem. Vart du blir medlem bestämmer du helt själv, exempelvis bor jag i Bålsta (uppsala län) men är medlem i Stockholms län. Maila någon i Hallands styrelse och fråga, men mest troligt har de inte ändrat medlemsavgiften från förra året då det kommer bli enhetlig avgift från 1 november 2014 i hela landet.

kanin och häst
0

Vilken tan är det? Tan svart, blå Isabella? Vissa är ju ej tillåtna på utställning!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Evelina!
0

#2 Har hon stamtavla på kaninen så har den nog Godkänd färg?. Ingen seriös uppfödare sätter stamtavla på kaniner med ej Godkänd färg?.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Sockertoppens_kaniner]
0

#2 Hon är svart. Hade nog inte fått stamtavla på henne om hon inte varit godkänd, precis som #3 säger… ;)

[Sockertoppens_kaniner]
0

#1 Tack för ditt svar! :)

Saaara
0

#2 Det finns ju en ras som heter Tan :P

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se