Kaninunge omplaceras
Min kompis måste omplacera sin kaninunge. Vi vet inte könet på han/hon men han/hon heter Bob Marley men kallas bara för Marley. Jag ska självklart ta reda på vad för kön han har. Marley är ca 8 veckor gammal och är troligtvis av rasen Löwen. Han bor just nu inne men kan självklart bli utekanin om man vänjer honom nu på sommaren. Han är redan tam och älskar att gosa! :) Kloklippning är inte heller några problem. Han bor hos mig nu iväntan på en ny ägare och det är därför jag lägger ut annonsen.
Vi är noga med vart Marley hamnar så därför säljs han inte till vem som helst. Eftersom han älskar att få uppmärksamhet så är det ett krav att han kommer till ett hem där han får mycket kärlek! Marley bor just nu i Eskilstuna och hans ägare vill helst inte att han hamnar allt för långt borta eftersom vi vill kunna hälsa på sedan för att se att han fått det bra!
Mvh Linda
Måste bara säga att det finns ingen ras som heter Löwen. Du menar nog rasen Lejonhuvad?
Är Marley egenuppfödd eller vart är han köpt, och när?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Får man fråga varför han säljs? :)
#1 Jag frågade på en annan sida Vilken ras? han var och dom svarade Löwen. Men jag kan inget om kaninraser så :P Marley är uppfödd av privatpersoner. Dom som födde upp honom skulle ha 2 kaniner av samma kön med fick 2 olika och dom parade sig. Men dom kaninerna är köpta av en uppfödare i stockholm. Så han var inte planerad om man ska utrycka sig så. Han köptes när han var 4 veckor gammal ungefär. Vi visste inte då att det var alldeles för tidigt att sälja en kaninunge så tidigt.
#2 Dom sa när han köptes att han var rumsren men detta stämde inte och hon kan inte ha honom kvar för han bajsar i hela hennes lägenhet. Och hon kan inte ha en bur.
#3: Så dem omplacerar honom för att han inte är rumsren? .. Okeeej..

#1 de finns en ras som heter löwen men den är inte kodkänd i sverige , utan i sverige heter den lejonhuvad ;P
Fast jag tror inte dt stavas löwen, utan Luwen med två prickar över Uet lr nått :)
Men man kan ju lära han att bli rumsren ;P

#1: I sverige stavas det lejonhuvad, i alla fall enligt vad jag har sett & hört.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Alltså hon köper en kanin men har inte plats för en bur. Och sedan säljer hon för ett en 8 veckors kanin inte är rumsren.. Lite konstigt. Men det är ju inte DITT fel Liinda :)

#6 var dt inte så hon skrev då ?
Jag puttar upp inlägget :) Tagit lite nya kort på honom idag som jag kan sätta in imorgon också.
Glömde nämna att det är inga som helst problem att lyfta ut honom från buren eller bära honom. Han är varken rädd för mina marsvin eller katter så med andra djur fungerar han bra.

Neeeeeeew vad gullig :)

Söt :)

naaawww
bästa bilden e när han sträcker sig
Sötis :)
- Mvh Emma
Marley söker fortfarande ett nytt hem. Han bort just nu med mina marsvin men det är bara en tillfällig lösning eftersom han när han blir större inte kan bo tillsammans med dom.
Jag har nu hittat en tjej som vill ta hand om honom :)

#16 - vad bra! :)
#17 vad bra :D
- Mvh Emma