Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 433 ggr
lollo94
0

Bygga bur

Hej. Jag har bestämt mig för att bygga en större innebur till min lilla Enzo men jag skulle behöva lite hjälp av er som är kunniga inom området för det mest komplicerade jag har byggt är ett nyckelskåp på slöjden när jag gick på mellanstadiet haha.. Det jag undrar är vad man behöver.. Reglar vet jag ju att man behöver, men hur sätter man fast dom i varandra? Som sagt är jag väldigt dålig på sånt här… Men behöver man pluggar eller gör man på något annat sätt? Vilket material använder ni som botten? Plywood funkar ju inte eftersom det är böjbart, eller? Har du själv byggt egen bur så får du gärna lägga in en bild och förklara vad du använde sig av för material. :) Ha en bra dag alla!

Facie
0

Har ingen som helst koll så jag passar på att  följa, lycka till ;)

Pretty wise //

Fia9000
0

Har precis samma problem som dig, kan absolut ingenting om sånt här! 😂Ett tips? är i alla fall att söka på kaninburar på google och försöka se hur dom är ihopsatta.

Här är en artikel om hur man bygger en två-fackare: http://kanin.ifokus.se/articles/4d714fe9b9cb4622270620ff-hur-du-bygger-en-tva-fackare?articles-2 👍

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[zendaimimon]
0

Nu är jag absolut inte bra på att snickra, men då jag själv har ett planerat bygga har jag kollat upp massor och bett min pappa om hjälp med vissa saker. Reglar behöver du för stommen (då även golvet som ska klara en viss tyngd) och det bästa tror jag vore att skruva och använda vinkeljärn. Vanlig tunn plywood kan du ju såklart inte använda, däremot finns byggplywood som är betydligt tjockare. :)

[zendaimimon]
0

Just det, till golv ska formplywood fungera bra eftersom det är vattenavstötande om jag förstått saken rätt, eller så har du ett annat material som du antingen målar flera gånger med färg eller använder kallasfalt på :) Du kan också klä träet med en vaxduk eller någon annan typ av plastmatta.

lollo94
0

http://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/konstruktionsplywood-p30-p1005 Funkar den plywooden? Den är ju lika tjock som formplywooden :)

[zendaimimon]
0

Den borde absolut funka :)

lollo94
0

Toppen :)