Oxbow
Hej! Igår var jag och vaccinerade min kanin, passade även på att köpa lite pellets. När jag såg att dem hade oxbow så köpte jag det direkt men min kanin vill inte äta alls mycket av det:( Vet kollade ju på honom så det är ju inget fel på han men äetr annars ALLT som han får i matskålen. Så nu min fråga: Vad ska jag göra? Vill ju sååå gärna att attska äta den! Eller tar det kanske bara lite tid innan han vänjer sig vid den?:(
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Den var ju inte billig direkt:D
Har du blandat det med den gamla pelletsen först? Annars får du blanda i det nya lite i taget så han får vänja sig, annars kan det också bli problem med magen.
Jag brukar nästan aldrig ge pellets annars så han är inte riktigt van vid någon pellets och jag har bar gett lite så att han kan vänja sig vid den.
Nån mer som har ett tips? på vad jag ska göra så att hen gillar den:)
Han menade jag;)
Nu har jag blandat den gamla pelletsen med den nya men han äter bar bara den gamla:( vad ska jag göra såmatt han äter Oxbow pelletsen jag vill ju inte bara kasta 2kg av världens bästa pellets liksom:( // en mycket ledsen kaninägare
Ingen?
Finns det ingen där ute som kan hjälpa mig?!
Vem har sagt att Oxbow är världens bästa foder? ;)
Ja, okej jag överdrev lite men har läst att det rekomderas av veterinärer världen över och det finns ett inlägg på hermelinkanin iFokus om Oxbow;)