Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 968 ggr
[SisselaJ]
0

Hur blev din hane efter kastrering?

Hur blev din kanin efter kastrering? Lugnare, snällare, gosigare? Tvärt om? Ingen skinnad? Berätta gärna också om han började fälla mer eller liknande!

Friggeshoppkaniner
1

Jag har kastrerat två hanar, ingen skillnad alls förutom att de fick bo med honor efter kastreringen. Så supersnälla och mysiga hanar, dock lika snuskiga som innan på hoppbanan hehe men kan också vara för att de inte levde så länge efter kastreringen (4-10 månader) så dog de tyvärr av olika anledningar. :/

moamedkaniner
1

Ska kastrera min lilla kille nästa vecka så kan informera vart efter jag märker :) men har tidigare kastrerat två hanar, båda har varit väldigt lugna och inte alls så snuskiga :) dock tycker jag inte de va så illa innan kastrering heller :) men de är nog väldigt olika! Beter sig en hane jobbigt så är de ju en bra idé att kastrera och blir han bättre så är de bra, om inte har man iallafall provat! Eller om man vill ha honom med hona.

Allt gott!
/ Moa

Cathérine
0

Min kastrerad hane är lugnare, sover lite mer. Därtill är han snäll och älskar mat mycket mer.

Corazón
0

Min som kastrerades ett halv år gammal, blev det ingen skillnad på. Var inte snuskig innan och inte efter heller. Snäll som vanligt.

[zendaimimon]
0

Mina hanar skvätte lite innan vilket upphörde helt. Efter kastreringen var det väldigt aggressiva mot varandra (vilket de aldrig varit tidigare)  men det gick över helt och de bor nu tillsammans :)

[AnimalLover1]
0

Jag köpte min hane som kastrerad men han skvätter inte af, han fäller rejält hela tiden, vet inte hur han var innan kastrering men han är rätt lugn men har lite ojämnt temperament, ena stunden är jag som hans bästis, andra stunden är jag som ett monster, min hona är dock lugnare, lättehanterligare och har jämnare temperament.. Men jag hoppas det ändras med tiden iaf.

kanin och häst
0

Min blev lugnare och snällare, men i sele är han som vanligt, förutom mer samlad!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Paxxie
0

Min hane slutade skvätta helt, fick finare/tjockare päls och blev mycket mindre stressig.
Något lite negativt dock är att han börja öka i vikt väldigt lätt, så jag måste begränsa hans mat ganska mycket nu.

kanin och häst
0

#8: samma problem, plus att han blir mycket mer bökig i halmen!xD

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[SisselaJ]
0

Tack för svaren alla! 
Anledningen att jag frågar är för att jag funderar på att kastrera min hane. Men såklart vill man kolla upp för- och nackdelar. ;)

Iaemi
0

Har tre kastrerade hanar, en var lite kaxig och "sprettig" innan men nu är han världens goaste. De två andra var det ingen skillnad på, de kunde snällt bo tillsammans. :)