Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 951 ggr
totten
0

Ska pappan få träffa barnen?

Ska jag låta min okastrerade hane. Få träffa ena dottern. Och sonen som är 10 veckor? De har träffats flera ggr genom galler men inte. ute i komposthagen. De är alla tre jätte nyfikna. Vi ska ha honan kvar och funderar på att kastrera. pappan. Vad kan hända?

natha-mjau
0

nej, okastrerade hanar ska inte träffa andra kaniner.
de kommer med största sannolikhet börja bråka  och/eller para sig. håll dem på avstånd, en PARNING kan även ske via kompostgaller.

det är en jättebra ide att kastrera pappan om han inte ska användas i Avel, likaså honorna.

Peak303
0

Att låta okastrerade hanar träffas kan bli ett "blodbad". En okastrerad hane med en okastrerad hona kan bli ungar. 

Håller med #1, ska du inte ha dem i Avel så kastrera. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

totten
0

Ok tänkte bara nu när ungarna är små.

Mannez
0

3# Onödig risk att ta, hanen lär förmodligen försöka sig para med ungarna och det blir bara stressigt för ungarna. Sedan finns risken för slagsmål mellan hanarna. Personligen tycker jag att det är en helt onödig risk att ta.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Cotast
0

Nej

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

kanin och häst
0

Totten: det är en onödig risk, och mot djurskyddslagen att ha två okastrerade hanar tillsammans,:) så gör det inte, kastrera hanen kan vara bra! Min hane måste vi ta medicin åt efteråt för att han inte började äta! Men annars mådde han prima, han måste dock vara inne!:/

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Mannez
2

#6 Det finns ingen lag på att okastrerade hanar inte får gå tillsammans, men däremot bör de inte vara tillsammans och det håller nog nästan alla kaninmänniskor med om.

Hälsningar Amanda och kaninerna

kanin och häst
0

#7 jag har läst det på två hemsidor, eller så var det tre!

[zendaimimon]
1

Läs på jordbruksverkets hemsida så ser du att det inte finn någon lag emot det (att det står annorlunda på andra hemsidor spelar ingen roll) däremot rekommenderas att de inte går ihop.

kanin och häst
0

#9 okje