Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1222 ggr
[Tilde]
2

Dvärgteddyungar: bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I maj månad fick jag hem Eden, en jättefin med aggressiv dvärgteddy. Det visade sig till min stora lättnad bara vara dräktighetsaggressivitet! För fyra dagar sedan föddes tre små japantecknade bebbar - här i tråden tänkte jag skriva om deras uppväxt. 🙂

Jag vet inte vem pappan är, så det blir riktigt intressant att se hur ungarna blir i päls och sinne. Kanske behåller jag en, men de kommer såklart inte säljas som "äkta teddy" eftersom jag inte är säker på det.

I alla fall! Jag tror att det är två honor och en hane och de har fått havstema med namnen Coral, Sirena och Caspian. 😃

Såhär såg de ut när de var helt nyfödda:

[Tilde]
1

Och såhär ser de ut idag, dag 5 ❤️ Caspian är garanterat wienertecknad!

[Tilde]
3

Slänger upp en bild på mamma Eden också :) Hon har blivit klippt lite extra dock så just nu har hon lite kortare päls - tänkte ta nya bilder så småningom.

[Tilde]
3

Individuella bilder!

Caspian, gul/svart japantecknad wienertecknad:

Coral, gul/svart japantecknad (standby):

Sirena, gul/svart japanbrokad: 

[Tilde]
1

Caspian är den svagt japantecknade ungen… Coral är den starkare japantecknade och Sirena är japanbrokad.

Vovisch nr2
1

Sööta! Grattis till ungarna och skönt för dig att det inte var något annat "fel" på Eden som gjorde henne aggressiv! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Tilde]
0

Oj jag försökte ta bort inlägget med de individuella bilderna för jag kom på att man inte får lägga upp bilder på ungar som är så små även om de är precis ovanför boet? - Medis eller admin får gärna hjälpa att radera inlägget! 

#5 Tack! Ja jag är extremt glad att hon inte bara var aggressiv utan att det fanns en anledning till det 🥵

[Linneamattiasson95]
1

Fick du inte reda på att hon var dräktig innan du köote henne?:0

sara8282
0

Jättesöta! ❤️

Men kontakta förra ägaren, för denne borde ju ha en aning om vem som är pappan!

[Tilde]
0

#7 Nope 😕 Och de hade väldigt bråttom med att bli av med henne verkade det som. 

#8 Har kontaktat henne när mamma Eden visade första tecken på aggressivitet. Tog kanske två veckor innan säljaren hörde av sig och då var hon väldigt otrevlig. Så ja, det är inte direkt en person man kan kontakta med frågor.. :/

[Tilde]
1

Här är ungarna idag, dag 6 :) Kunde inte hitta Coral i boet idag så jag fick smått panik! Hon hade lyckats följa med mamma Eden ut efter di och hamnade i hennes hus där hon låg kall och ensam 😕 Jag värme henne lite innan hon fick komma ner till syskonen igen. Det dröjde inte länge innan de även fick mat av Eden igen! Nu har sambon hjälpt mig att sätta upp en extra kant på bolådan så vi slipper såna incidenter framöver. :)

Caspian:

Coral:

Sirena:

Om såna här bilder inte är ok får ni gärna säga till! Man ser ju att de är i bolådan i alla fall, bara det att de ligger på min hand i bolådan :)

pernillaoscarsson
0

Tror inte det är ok att ta upp ungarna från boet och fota dem innan de öppnat ögonen. De ska väl helst ligga kvar i boet enligt reglerna här. Men är inte helt säker ;)

Supersöta i alla fall. Gillar den japantecknade med mycket tecken :)

[Tilde]
0

#11 Ah, det var det jag misstänkte… Var dock inte säker på om det är ok att ha dem precis vid boet - alltså på mina bilder ligger de ju tekniskt sett fortfarande i boet, bara att min hand också är där. 😛

Tack! Ja hon är min favorit faktiskt. 😃

pernillaoscarsson
1

Grejen med regeln är väl lite att man inte ska pilla för mycket i boet och lyfta upp dem i onödan bara för att fota dem. Dock är det ok att fota dem när de ligger kvar och har det gött i boet.

[Tilde]
1

#13 Mjo jag förstår, fast man tar ju upp dem ändå för att se så alla är ok och i samma vända kan man lätt ta ett snabbt foto utan problem… Så jag ser inte riktigt grejen. Förstår såklart att man inte ska ta ut dem och lägga på marken bara för att fota dock. 

Men men 🙂 Admin/medis får gärna säga till så jag vet! Kan lägga upp endast gruppbilder i boet i denna tråd från och med nu utifall. Så vill man se mer bilder kan man följa tråden inne på Dvärgkaniner ^^

[Sockertoppens_kaniner]
0

Eden är verkligen jättefin! Älskar hennes färg och teckning! :)

[Tilde]
0

#15 Tack! Hon är riktigt fin och söt tycker jag själv 😊

Idlil
0

Vilken härlig teckning Eden hade o ungarna kommer bli minst lika härliga i teckningen som henne, Grattis 😊

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

[Tilde]
0

#17 Tack så mycket! 😃

[Tilde]
1

Dag 7 idag! Den extra kanten på bolådan verkar ha hjälpt 🙂

[Tilde]
3

Ungarna sover så himla sött ❤️

Fast här gick något snett för Caspian… 😂

Mamma Eden behöver borstas igen! Hon tycker tydligen det är svinkul att sova i höet och grejer… xD

[AnimalLover1]
0

Naaw vad söta :D Älskar Coral's färg! :D

[Tilde]
0

#21 De är toksöta (fast det är alla kaniner och kaninungar)😍 Jaa Coral har så fin japanteckning, även om den inte är ideell. :D

[Tilde]
0

Bebbarna dag 9 🙂 Om några dagar öppnar de ögonen! Så spännande!

kanin och häst
0

Längtar!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[Tilde]
0