Bilddagbok: Kull 15
Hejsan! đ
Den 18 Juni 2014 födde en av mina kaninhonor sju smÄ kaninungar och jag tÀnkte lÄta er följa kaninungarnas uppvÀxt i denna bilddagbok.
Ni fĂ„r gĂ€rna följa trĂ„den, men jag vill helst hĂ„lla trĂ„den fri ifrĂ„n OT och onödiga kommentarer, exempelvis ifall man skriver "tass" eller "följer". DĂ„ kan ni hellre bokmĂ€rka och pĂ„ sĂ„ vis följa trĂ„den. đ
Jag kommer börja med att berÀtta lite om förÀldrarna till denna kull och sedan börja skriva om kaninungarna och lÀgga ut bilder pÄ dem.
Skulle du vara intresserad av en kaninunge nĂ€r de Ă€r leveransklara sĂ„ kan ni gĂ€rna skicka ett PM. Jag bor dĂ„ pĂ„ Gotland, men transport brukar inte vara helt omöjligt att ordna. đ
HĂ€lsningar Amanda och kaninerna
Nu kommer lite information om fadern till kullen. đ
Namn: Hallsjö's Rocky.
Ras: Lejonhuvad dvÀrgvÀdur.
FÀrg: Zobelsiames blÄ.
Stamboksförd: Ja, pÄ 91 poÀng.
Ăvrigt: Rocky Ă€r en lite Ă€ldre herre, nĂ€r man hĂ„ller pĂ„ med honom sĂ„ Ă€r han lugn och mysig. Men det finns Ă€ven mycket energi i honom och nĂ€r han Ă€r ute i hagen sĂ„ Ă€r det full fart hela tiden. Han Ă€lskar alla mĂ€nniskor, bĂ„de kĂ€nda som okĂ€nda. VĂ€ldigt social av sig och hĂ€nger alltid pĂ„ gallret nĂ€r man kommer till buren. Sedan fĂ„r jag inte heller glömma bort att han Ă€r ett riktigt matvrak och gör allt för en extra liten godsak.

Namn: Ringmurens Vilda.
Ras: Lejonhuvad dvÀrgvÀdur.
FÀrg: Zobel blÄ.
Stamboksförd: Ja, pÄ 93,5 poÀng.
Ăvrigt: Vilda Ă€r vanligtvis en mycket trevlig och social kanin som Ă€lskar att mysa, men under drĂ€ktighet och kull sĂ„ vill hon helst vara ifred och det Ă€r ett helt normalt beteende. Givetvis har hon aldrig visat tecken pĂ„ aggressivitet utan hoppar bara undan och kuttrar lite. Hon Ă€r en vĂ€ldigt duktig och omtĂ€nksam mor. NĂ€r hon inte har kull sĂ„ Ă€r hon vĂ€ldigt trevlig, Ă€lskar att sitta i famnen och mysa och Ă€r extremt social och vill hĂ€lsa pĂ„ allt och alla.

27 Juni 2014
Idag Àr kaninungarna nio dagar gamla, alla sju fortsÀtter vÀxa sÄ det knakar och deras mor sköter dem perfekt. Nu kan de öppna ögonen precis nÀr som helst, otroligt spÀnnande!