Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1169 ggr
[bessiethebeast]
0

Nyttiga godsaker?

Är det någon som har något bra tips? på godsaker att ge sin kanin som inte är särskilt onyttigt och kan ges i lite större mängder? 

Har nämligen precis börjat hoppträna min kanin och vill kunna ge han någon belöning när han varit duktig och hoppat över ett hinder, men vill inte ge han exempelvis frukt eftersom att det inte är särskilt nyttigt samt att han blir lite dålig i magen av sånt om det blir för mycket.

Tack! :)

moamedkaniner
0

Maskrosblad? :-D

Allt gott!
/ Moa

[AnimalLover1]
0

Blad från grenar, typ från fruktgrenar, är ju gott :)

Facie
0

Har också letat efter någon belöning som är lite nyttigare. Köpte vitamindrops med morotssmak som man kan dela i massor med bitar. Kör också med äppleskrutt, ett bett varje gång han kommer på inkallning tex, då blir det inte så mycket :)

Pretty wise //

[bessiethebeast]
0

#1 Maskrosblad käkar han för fullt på gräsmattan redan haha :D

#2 Jo, det funkar ju faktiskt! Ska försöka hitta några fruktträd här, kanske måste kolla om grannarna har haha! :)

Facie
0

Det är ju inte mängden godis vid varje belöning som räknas utan bara att de får någon god smak i munnen. Vet kaninen att du har en hel äpple skrutt lär den ju följa dig var du än går ;)

Pretty wise //

moamedkaniner
0

#4 Haha, jo de gör mina med men jag vet inte om mina är lite (förlåt) tröga, plockar man så är de strunt samma om de finns massa likadana mer lättåtkomliga. Haha! De är ändå världens grej om de är färdig plockat!

Allt gott!
/ Moa

[bessiethebeast]
0

#5 Nä det är sant! :)

#6 Haha, nja min lilla kille har lyckats överlista det där och tycker att maskrosbladen han hittar är myyyyycket godare ;)

Ska ut och hoppa med han nu och försöka med lite av varje och se vad som funkar bäst :D

moamedkaniner
0

#7 Ja, annars får du väl göra en liten mix med blandade godsaker så de inte blir för mycket av något men du ändå har mycket att ta av :)

Allt gott!
/ Moa