(S) Fackbur.
Kaninerna har flyttat ut på gräset för i år och kommer nu bo där tills det blir minusgrader igen, och buren står helt tom. Städat bort lite gamla grajor dessutom… Men känner att det är dags för buren att flytta och komma till nytta för någon annan! Det är den bästa buren jag någonsin har haft, dock väldigt välbyggd av en professionell snickare *blink* och är kräver därför en del för att flyttas. Den byggdes på infarten och flyttades med hjälp med säckakärror in i trädgården där sex starka män stod till tjänst för att lyfta den på plats. Så flytten får man stå för själv.
Nedersta och mittenvåningarna är ca 250x70cm och den översta våningen består av tre fack på ca 80x70cm. Höjden på facken ligger (tyvärr) på 49cm, vilket är något som jag inte direkt brytt mig om då dom haft stor plats ändå och fått komma ut i hagarna och skutta, och översta våningen lutar så därför är det lite lägre där också. Men man har en bra grund ifall man vill bygga om den så kan man göra lite som man själv vill!
Jag tänkte väl en typ 1000-lapp för buren. Den är i bra skick, men har ett par år på nacken. Finns även tillbehör att köpa till så som höhäckar, transportburar, skålar, flaskor osv.
Buren finns i Höllviken!
Går bra att kontakta mig via PM, mail eller SMS.
hanna_persson@hotmail.com, 0730541019.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
ahh! galet synd att den är så långt borta, den är ju jättesnygg :(
Hälsiningar från mig
Otroligt snygg bur, känns nästan synd att du säljer den så billigt med tanke på storleken och hur proffsig den ser ut
Väldigt fin bur :)
Puttar upp då det tyvärr inte löse sig med transporten för dom som var och kollade!
Ser fin ut. Men om man ska använda sex fack. Vilka är måtten? Kan man få upp den på släp? Vi har ju också teddysar, men behöver mer än tre "platser" Har du fler bilder?
Varje våning är 250x70 så delat på två blir det 125x70. (när jag hade en våning som två fack satt det en vägg så ett fack var ca 140 och ett var ca 110 cm så man kan ju sätta väggen var man vill). Sen som jag skrev i inlägg #0 så är höjden 49cm och sen sluttar översta våningen något.
Man kan säkert få upp den på släp om det är tillräckligt stort och man kan spänna fast den ordentligt, men den är väldigt tung så krävs lite grann från dom som bär!
Bild inifrån när kaninerna hade torv. Detta var när en våning var delad på två och detta är den delen som var 140cm :)
Ser jättefin ut. Hade varit perfekt. Ska bara höra oss omkring om vi kan få hjälp. Blir ju ett projekt att ta med sig sex personer för att lyfta på det på ett släp.
#10 Min pappa kan inte hjälpa till att bära då han har problem med ryggen, men han kan hjälpa till att "dirigera" och visa hur vi gjorde.
Men subtropiska det krävs sex personer?
Finns den kvar så köper jag den!
Putt, den finns kvar! :)
puttar lite till! :)
Så sjukt fin!! Synd att du bor långt bort :/
En fråga lite utanför ämnet.. Var torv bra att använda? :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Nu har min fina älskade kaninbur äntligen flyttat hemifrån och får komma till nytta hos någon annan! :)