Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 547 ggr
saraalice
0

Ny kanin ägare

Hej jag är ny kanin ägare och jag skulle gärna vilja ha lite info om hur en glad kanin beter sig.. 

jag vill veta om min lilla Lukas har det bra, han har bott hos mig en 1 nu, och han för springa runt överallt när han vill, förutom på natten och om jag inte är hemma, vilket han gör oftast. Men jag vill vara säker på om han mår bra, så hur beter sig en kanin som har det bra? :)

kanin och häst
0

Här är några jag lärt mig av min kanin(inte alla jag kan) Glädjeskutt - hopp upp lite snett i luften Vältrar sig på rygg - en pigg och glad kanin som trivs lägger sig på sidan då och då! STÖR INTE! Näppningar - dvs kaninen knäpper svagt med tänderna, det visar att kaninen triv och är lugn och glad Hoppar runt dina ben i cirklar - kaninen visar att den tycker om dig väldigt mycket, annars är det en parningsritual. Men då visar den att den gillar dig, Slickar din hand - när din kanin slickar din hand tycker den väldigt mycket om dig! Hoppas det hjälpte lite!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

saraalice
0

tack så mycket!!! idag har han bara skuttat runt och gjort massa konstiga hopp, springer som en galning när han kommer ut ur sin bur på morgonen..

men då vet jag att han har det bra! :D

kanin och häst
0

TS: vad kul!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva