Trötta kaniner!
båda mina kaniner är trötta/ apatiska!
Mest arashi… hon ligger även konstigt. Hon sover hela tiden. Mika som brukar reagera på ljud rör sig inte ens. De har ätit / druckit
kan de vara kaninpest?? har ju de i ängelholm nu när jag precis skulle åka och vaccinera dem?? eller är jag bara nojjig?
http://www.veterinaren.nu/kanin/sjukdomar/infektioner-och-parasiter/myxomatos-kanin Här kan du läsa om symptom på pest.
Det är inte så att de är trötta av värme? Har ju varit ganska kvavt och äckligt ute den senaste tiden vilket kan göra kaninerna lite slöare. Tycker du ska åka och vaccinera dem ifall du är orolig för pesten :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Har läst om symtom men inte hittat något om trötthet:/ ska vacinera dem i nästa vecka
Dem kan ha sömnproblem att sova på kvällen pga rovdjur osv som går vid buren och blir då rädda och kan inte sova sp då sover dem på dagen istället :) Men du kan ringa en veterinär och se vad dem säger ! Kan även va som dem säger värmen ;) Annars om de är en längre period så kan du bära upp den och lägga ner den i gräset , kittla under magen så blir den lite pigg ett tag och kanske kommer igång :) Såklart när kaninerna sover ska man inte störs utan dem ska få sin sömn som dem behöver men om de sker under en längre period kan du försöka detta :)
Dem bor inomhus:)
Men tack för tipsen:)