Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 564 ggr
rickyeid
0

kaninpassning sökes

Hej! Det här året ska jag och min familj åka utomlands. Därför behöver jag hitta någon som kan passa mina 2 kaniner. Det är en hona och en okastrerad hane. Jag åker den 15 juli och är tillbaka den 19 augusti. Jag bor i Göteborg och jag vill helst att den som passar dem också bor i närheten. Jag vill inte betala mycket, betalar max 100 kr i veckan. Så snälla skriv massor med förslag.     tack!😃

OurKingdom
2

Hej!

Jag skulle eventuellt kunna sitta kaninvakt, då jag gillar att ha djur i min omgivning, men långsiktigt inte har tid att investera på fler husdjur. Jag har en katt och en sköldpadda och bor i Göteborg. 

Isf undrar jag lite över burarna de har (inne/utebur, delar de eller har de varsin?), betalar du grundfodret och annan tillbehör och hur hanterar du dem dagligen (hur mkt är de vana vid att bli ompysslade)? Samt åldern på dem. 

Som betalning så bryr jag mig inte mer än att pengarna som jag eventuellt lägger på dem betalas tillbaka. 

Detta är lite impulsivt meddelande, måste dubbelkolla med resten av husets folk imorgon innan jag kan bekräfta, men kanske funkar hos mig. :)

rickyeid
0

#1 De är utekaniner och de har varsin bur. Jag brukar oftast kela med dem varannan dag ungefär.

rickyeid
0

#1 och de är ca. 1 ½ år.

OurKingdom
0

#3 Låter bra! Om jag är deras passare kanske de tröttnar lite på mig då, för jag lär vilja greja med dem konstant. x)

Finns det möjlighet för dig att transportera burarna och kaninerna?

rickyeid
0

#4 bara om jag lånar en släpvagn. För buren är väldigt tung.

Jag kanske inte ens kan få upp buren på släpvagnen pga att buren är så tung x)

OurKingdom
0

Oki, jag tror nog att jag kan lösa transport annars, min bror har släpvagn. Gäller bara att tima isf. Är vi tre så kanske vi lyckas? Annars får jag snickra ihop något provisoriskt kanske. :P 

Jag skickar ett PM imorgon med mina kontaktuppgifter, var jag bor (annan info du vill ha), ifall att det funkar hos mig. God natt så länge! c:

[Tovelisa]
1

Kolla med en 4H-gård annars. En del erbjuder kaninpassning, då hyr du in en plats hos dem mot en veckoavgift där kaninerna utfodras och ses om  flera ggr dagligen. :)

OurKingdom
0

Ja! Slarviga jag upptäckte att det visst inte går under den tidsperioden, så passning sökes nog fortfarande. :)

[hannaaeeriksson]
0

jag kan eventuellt , skriv på PM