Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1473 ggr
[AnimalLover1]
0

(K) Ung hona

Söker nu återigen en kanin, la upp ett inlägg förr om kastrerad hane men det blir nog för dyrt enligt mina föräldrar :| Men jag tror det blir bra ändå med en hona, pappa hade ju "tingat" en unge från hans arbetskamrats kull men de dog efter bara några dagar.. :( Så söker en ung hona (gärna över 4 månader) inom södra Halland eller Skåne. Gärna dvärgvädur eller lejonhuvad dvärgvädur men annars spelar det ändå inte så jättestor roll, bara den är snäll ,social m.m. Ska ha trevliga föräldrar och ni vet, allt positivt. Den ska vara frisk! Erbjuder ett bra hem som burkompis till min gamla hona som jag tror uppskattar sällskap :) Och helst inte för dyrt. Uppskattar alla svar :)

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske har en ung hona, jättekorsning (tysk jätte och belgisk hare). Beror på om hon blir såld i helgen eller ej. Hon är lite skygg pga att hon är ohanterad men kommer fram när man har mat och kan drista sig till att nosa på handen. Viljan att bli tam finns där men hon behöver lite hantering. Hon är uppvuxen i "flock" och är inte inblandad i bråk med de andra utan verkar kmma bra överens med de flesta. Hon är knappt 4 månader och heter Beijla. Vit schecktecknad (inte korrekt schecktevknad dock) i viltgrå. finns i nv skåne det är hon med mest vitt i bilden. Järngrå scheck.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[AnimalLover1]
0

Ja, det verkar intressant, men vill tyvärr inte ha en jättekanin, beror på hur stora de blir :/

Fridaaaa
0

#2 Jättekaniner väger från runt 5 kg och uppåt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zabbio
0

Kommer bli mellan 4 och 7kilo. Förmodligen närmare 7. Storleksmässigt som en stor katt men väger lite mer eftersom kaniner är kraftigare :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cilia.Teddytöserna
0

Har en pensionerad hopphona på 2 år, jätte trevlig tjej. PM:a för mer info om henne :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[Hallons]
2

Cilia har en jätte trevlig kanin hona #5

juliafrojd
1

Har en unge på 12 veckor ungefär. Pappa renrasig Dvärgvädur och mamman Hoppkorsning. 400kr finns dock i Örebro men transport brukar gå att lösas! Öronen kommer att lägga sig ner sen.

lovemysack
0

Rekommenderar #5 :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

[AnimalLover1]
0

#7 Har pm:at dig :)

Malva11
0

Jag har lejonhuvade kaniner till salu ungar och äldre honor. skickar pm till dig!

Enbärets kaniner - lejonhuvade kaniner

enbaretskaniner.weebly.com

[Alexandralanstrom]
0

jag har en hona på ca. ½ år! :) väldigt snäll är hon! :) 

hon är i färgen svart övermantlad och är av rasen dvärgvädur,hermelin och vääääldigt lite lejonhuvad

Mikkan95
0

Jag har en tjej på ca ett år som är en korsning mellan dvv/lejonhuvad :)

[AnimalLover1]
0

Jag har redan hittat en kanin, en kastrerad hane :)