Klotterplank #263
Snart sommar! På söndag är det 1 juni yey!
Bara nästa vecka kvar i skolan, sedan "sommarlov", dock två tentor som ska göras nästa vecka, inte lika kul 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beslutsångest deluxe, Check!😟Förbaskade kaninskrällen😂
Udda väder idag, först sol och varmt och sedan vips åska och regn. Älskar dock åska, så mysigt! Känns bättre i luften med efter åska 🙂
Kaninen var inne i växthuset ett paradis av sallad och nate med mera. Gissa hur mycket hon åt?
Svar: inget. Hon bara gick under salladen och röde inte naten trots att det är hennes favorit mat. Lite kunde hon i alla fall smakat.
Startade en youtube kanal, äntligen blev det av! http://m.youtube.com/channel/UCkui3nOJfB2QvCh-2iMRmIg
Iiiih, två av challes bebisar har öppnat ögonen idag! 😍
Alltså, har kärat ner mig i TVÅ bäbisar, hanar dessutom. Jag behöver ett mirakel för att få pappa att gå med på att behålla båda..
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Sitter med en tjurig liten fröken i knät som bestämt sig för att det är dags att sätta syskonen på plats.. suck😛
åhh är såå glad!! hämtra en liten hårboll igår hon är såå söööt!!😍❤️
Första offeciella sommarlovsdagen idag! 😃
~ Kram Nadja ♥
Försöker lära mig dricka kaffe, fy så äckligt 🤮
#12 Testat med mjölk & socker i? Godast tycker jag 😉
Blir galen snart. Har inte kunnat ordna med bilder jag tagit sedan 2v tillbaka. Får inte heller något svar om när jag får hem min dator igen.. :( Förbaskade reparatörer.. -.- Jag som planerat att fotografera student på torsdag..
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Regnar ute, skit med.
#16 här å, å alla kaniner är ute. >.
~ Kram Nadja ♥
#17 Fusk! 😛
#13 Japp hade det i men det var så äckligt så fick bara i mig två klunkar :P
#19 xD
#21 undrar också om smörblommor=)
#21 smörblommor är giftiga däremot inte om det är i hö (dvs torkat). (dom är giftiga även för människor)
l'm back
Idag har Tarzan upplevt massa nytt kul. Han har fått vara i hagen några timmar, nya selen kom så vi var ute på gatan o gick, sen åkte vi bil till stallet, hoppade 4 hinder för första gången, hoppat runt på gården länge, hoppat agility tillsammans med hundar, blivit jagad av en chihuahua, åkt bil igen o nu är han jättetrött =)
Sista dagen med student & bal-sminkandet imorgon sen är jag ledig en hel vecka <3
#25: Finaste Bella
-' Malin Hultman
Sambon har precis gått med på att bygga ett kaninhägn i sommaren! :D
Dream come true att ha alla kaniner tillsammans i ett stort hägn så dom kan leva så naturligt som möjligt! :)
http://lexingtonskaningard.blogspot.se/ 😎
Fått hem Silverados Coppelia ( Prim ) nu i morse 😃
Syrran tog studenten igår, grattis! :D Fast det var 4 st som kom o gratulerade mig. Inklusive främlingar. haha!
#32 Kram från mig!! Har äntligen beställt en ny systemkamera!
Någon som vet någon som säljer bröstselar? Med två nya bäbisar behövs det lite nytt!
~ Kram Nadja ♥
Min ena kanin har nyss varit ute i sele för första gången :D Gick väldigt bra!
#35 Så söta
Var på kommunens barnkalas igår som ponnyledare. Var riktigt härligt att få umgås med lite hästmänniskor igen. Det enda jag ångrar var att jag inte hade tillfälle att gå och kika på kaninhoppningen som fanns 10 meter från hästarna, även om jag slängde ett ögonkast ditåt emellanåt
Veronica
Imorgon ska jag på stallmöte för sommarens jobbplaner =) Sen ska vi sätta upp massa agilityhinder och tunnlar på en rad och köra agility race tävling med vovvarna ;)
Ska ut med ninerna snart :)
#39 Jag med.
Lekte lite med kameraeffekter på den nya kameran😊
Dottir blev offer för mitt kamerajox😂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#44 Sicken going😍
#46 älskar den bilden, haha! Ella ser så kaxig ut x)
~ Kram Nadja ♥
#47 Hihi 🙂 "blä på dig hundskrälle" typ haha
ÄNTLIGEN har jag fått hem min dator igen.. Nu blir det att sitta och fixa till bilder resten av kvällen.. Bara 3v tillbaka med ofixade bilder.. 🤪
En söt liten vildkanin som vågade sig fram till transportburarna på en tävling för någon vecka sedan ^^
-' Malin Hultman
#49 Åhh så bra, ursäkta mig medans jag stalkar din fb efter ögongodis😍
Stockholm imorgon. One direction 5SOS på fredag.
Blev dock väldigt ledsen när jag fick reda på att 5SOS kommer ha en skivsignering på lördag kl 12-14 i stockholm. Jag åker hem med tåget kl 12. Och mamma vägrar låta mig stanna. Är så ledsen, satt och grät 😕
Äntligen har kameran kommit, som jag har väntat!
Haha, varför kan man inte se på kaninen vilka anlag den bär på!? 😂
-' Malin Hultman
#55 Haha, drömmen😂
#55 Det hade varit för enkelt med aveln då. 😂
#56 & #57: Haha ja XD
#58: Haha jo, men sitter i valet och kvalet om att behålla en unge med hopp om att den bär på ett anlag jag vill ha 😂
-' Malin Hultman
Asså jag är kär 😍
-' Malin Hultman
Woopiii! Morgonjobb under midsommarhelgen! :)))
~ Kram Nadja ♥
gott med godis😍
Spana gärna in bloggen http://lexingtonskaningard.blogspot.se/ och lämna en kommentar!
Vad har ni för kaninbloggar? Ska ni tävla i helgen?
Hoppas på bra väder imorgon så kaninerna kan vara ute i hagarna, idag har det inte blivit något pga åska och regn.
Nää… nu har jag blivit kär i illrar också! Så sjukt söta :3 <3
Om det blir fint väder imon ska jag skärma av trädgården så de bara får vara på baksidan, egentligen för att underlätta selpromenaderna med den nya (haha säger fortfarande nya fast jag haft honom i snart 1 månad, shit vad tiden går fort!) hanen, kan inte hantera honom så det tar alltid väldigt lång tid att få in honom i buren igen…
Imorgon blire London!
~ Kram Nadja ♥
Sugig dag, min kanin har tappat personligheten, min bästis verkar ignorera mig, känner mig ledsen…
Ella & Iza utsläppta i hagen. Gick ovanligt smidigt att ta den i buren idag, skönt! Glada blev dem att komma ut i hagen i alla fall 😃
Nu är man i Sverige och väntar på bussen så man kan komma hem till Åland, haft det otroligt bra i London med en massa shopping. :) Nu väntar dock en massa problem på mig tills jag kommer hem, men de tar vi i Morgon.
~ Kram Nadja ♥
ååh snart snart snart hämtar vi 3 åriga kaninen ymer!:D
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Har två saker att skriva , en negativ och en posetiv, Det negativa: Har visat intresse på en kaninunge (min vän's). Men hennes mamma's jobbar kompisar kan inte bestämma om dom vill ha en unge eller inte. Det verkar även som om att hon inte vill att jag ska få köpa en av ungarna, känns som om hon typ sitter och bönar och ber att jag inte ska få köpa en unge! Så irriterande att inte få något besked! Det posetiva: Jag och pappa ska om någon vecka köpa virke och börja bygga ihop en 4-fackare. Är så taggad :D
HATAR när ens föräldrar gör fel och drar till med att få en att känna skuld så att de ska slippa. Efter att ha gått konstant i två dagar, rest i 18 timmar och inte fått en ordentlig natts sömn sömn sen i lördags så måste jag upp 8 imogon för att cykla (lite mindre än en mil enkelväg) till jobbinfo (som varar i ca 30 minuter) som jag skulle fått skjuts till. Morrmorrmorr.
~ Kram Nadja ♥
Tycker det är intressant att se hur alla gör med sina hagar efter allt tjöt om hur säkert det ska vara och efter att man konstaterat om och om igen att kaniner faktiskt hoppar (tro det eller ej), till min fråga:
Ni med kompostgaller Hage, har ni gallret stående eller liggandes ner, har ni något över, har ni något under?
Själv har jag ju upptäckt att hur lite Isac än är intresserad i hoppning så testar han gärna om gräset är grönare på andra sidan, har honom därför under studsmattan med stående galler runt om. Detta uppskattar då även pappa för då slipper gräsklipparen fastna i benen på studsmattan. 😂
Glad midsommar! 😂
Äntligen hemma igen efter att ha jobbat i 11 dagar i sträck. Sängen här hemma var rätt skön när jag väl kom hem igen :D
Veronica
#78 Jag brukar ha ovanluckaan öppet i buren så det bara är ett kompostgaller men de hoppar inte över, också har vi en liten Hage utan tak, bara när vi är hemma och de är under uppsikt, de hoppar inte över, jag har sett att hanen kan hoppa rätt bra🙂
Regn, regn. Hade hoppats på utedag med kaninerna men sket sig 😕
#84 Här med :( ösregnade innan och åskade. Stackars Skutti som satt vid dörren och blev blöt, hon väntade på att komma ut till hagen vilket inte blev av :(
#85 Åska vill jag gärna ha i natt, mysigt ;) Men regnet kunde med kommit då och inte på dagen :(
Får era kaniner vara ute i hagen när det regnar?:)
#87 haha, här får de det för att det nästan alltid regnar här i Kiruna och snöade senast idag ;) Glad midsommar allesammans! Är Så sjukt orolig för ninisarna när man ska åka bort idag!
#88 i efter skott midsommar
#87 Inte om det öser ner, duggregnar det kan de ara där.
De gillar inte regn så inte kul för dem ändå :P
#87 nej, mina får aldrig vara ute om det regnar. Inte ens om det regnar lite. Men sen är jag lite nojjig också efter att en av mina kaniner dog i lunginflammation efter att han hade varit ute i regnet.
#91 Skulle tro att det var annat med som gjorde att kaninen fick lunginflammation. En frisk kanin får inte lunginflammation av lite regn nämligen
#92 han rymde och var borta över en hel dag och det spöregnade ungefär hela dagen också. Så jo, han fick lunginflammation av "lite regn" som du kallar det! Jag vet nog vad som hände med min egna kanin då jag var där!
Men alltså.. först är kameraladdaren spårlöst borta, när jag väl hittar den efter säkert tusen förbannelser och svordomar så försvinner batteri-ikonen på datorn… whyyyy batteriguden whyyyyyy 😭
#93 Det framgick inte att han rymde och var borta en hel dag och att det öste ner. Man man inte läsa tankar… Du skrev att den bara var ute i regn och att de inte ens får vara ute om det regnar lite. Så utgick enbart från det du skrev inget annat.
Soligt ena kvarten och regn andra… Gäller att chansa vilken kvart man ska ta ur kaninerna😛
Usch, nu tar ångesten över.. Varför blir det alltid så på kvällarna. Känns allmänt hopplöst nu.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Nä, nu jävlar ska jag rycka upp mig. Ed sheeran - Don't… Här kommer jag! 🎧
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
En ledig dag idag å sen drar jag iväg på jobb igen, men dethär känns nästan inte som det, ska jobba som tränare och ledare på ett kaninhoppningsläger. :D
~ Kram Nadja ♥
det är ny bakrund på iFokus nu:)
Inte så förtjust i nya designen :( mer rörigt nu, inte lika tydligt mm :/
#101 : Samma, gillar inte färgerna så mycket heller. Men man vänjer sig nog efter ett tag!
Jäklar i havet vad fult de gjort det, seriöst. Ser ut som något en unge gjort i paint.
/Gillar inte förändringar
Dessutom *snyft* funkar inte några av bilderna på kaninungarna längre! 😭
Whopwhop, lejonknoddar i boet idag & harungar på ingång❤️
Svårt o bestämma vilken av bebisarna som ska stanna… 😕
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com