Bilddagbok: Kull 13
Hejsan 
Den 8 Maj födde min fina Backsippans Kajsa sex små kaninungar, tyvärr hittade jag en ihjälfrusen utanför boet. Men de andra fem såg ut att må bra. 
I denna tråd hade jag tänkt att ni skulle få följa ungarnas uppväxt och just idag när tråden skapas så är bebisarna tre dagar gamla. 🥳
Vill ni följa tråden så bokmärk och så slipper vi en massa onödiga kommentarer med "tass" eller "följer". 🤫
Kolla gärna in hemsidan www.kaupungskaniner.weebly.com eller facebooksidan "Kaupungs Kaniner".
Hälsningar Amanda och kaninerna
Kan börja berätta lite om föräldrarna till kullen 🙂
Backsippans Kajsa är då mamma till kullen, hon är en madagaskarfärgad lejonhuvad dvärgvädur och är stamboksförd på 92 poäng. En mycket speciell kanin för mig eftersom hon var mamma åt min allra första lejonhuvade dvärgvädurskull.
Kajsa är en mycket lugn och mysig dam, många barns favorit eftersom hon är lugnet själv och bryr sig inte direkt om vad man gör med henne. En lugn och trygg kaninhona helt enkelt.
Pappan till kullen heter då Ringmurens Viggo, en zobel brunfärgad lejonhuvad dvärgvädur och är stamboksförd på 94,5 poäng (vilket är väldigt ovanligt för denna ras).
En aktiv och busig liten grabb, men med ett hjärta av guld. Otroligt social och påhittig. Har ganska svårt att sitta still och vill undersöka precis allting.
11 Maj 2014
Då har kaninungarna blivit tre dagar gamla, de växer verkligen så det knakar. Tre ungar är riktigt stora, runda och fina. De andra två minstingarna i kullen är inte alls lika stora och runda, men de får di i alla fall och blir omskötta av sin duktiga mamma. Så jag tror inte att det ska vara någon fara. De är pigga som bara den.
Bjuder på en bild som jag fotograferade vid dagens kontroll ❤️
12 Maj 2014
Idag är småttingarna fyra dagar gamla och i natt verkar det två minstingarna ha fått ordentligt med di. För de var lika tjocka som sina tre bjässar till syskon. 👍
Precis som i förra kullen är det bara svart och svart/gul japantecknad. Två av japanerna tror jag faktiskt har godkänd teckning. Men det blir mer tydligare om några dagar. De lär förmodligen stanna här då.
Bjuder på en bild på godingarna som jag fotade vid dagens kontroll ❤️
Intressekoll
Tänkte bara för säkerhetens skull lägga ut en intressekoll på kaninungarna, jag kommer behålla de som jag anser kommer bidra med något i min Avel och sälja överskottet. Lämpar de sig för utställning så säljes de öronmärkta med stamtavla, annars så får ni med härstamningsbevis och så kommer ungarna vara märkta i vänster öra med mitt uppfödarnummer.
Kan alltså skriva upp intresserade på en intresselista och så hör jag av mig längre fram. Detta innebär inte att det är krav på köp.
Kaninungarna finns på Gotland, men transport brukar lösas! Så skriv via pm om det skulle vara intressant.
Nu ska jag ut till kaninerna och ta lite bebisbilder som jag lägger ut senare. 
Så spännande!
Vad tror du att de mörka blir? Zoblar eller svarta? :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
10# Svart tror jag till 99% :)
Nämen så söta! Otroligt vackra färger. Får verkligen lust att hoppa in i bilden, haha. ;)
Vänliga hälsningar Ellen 

Åh föräldrarna var ju jättefina! Och åh så söta ungarna är! :3
19 Maj 2014
Två av de japantecknade ungarna har öppnat ögonen och de andra tre är påväg! När alla har öppnat ögonen så kommer jag fotografera individuella bilder och lägga ut här. Men tills dess få ni nöja er med bilder när de ligger och gottar sig i boet.
Elva dagar idag! ❤️
Åh, vilka gullungar! 😍
Vänliga hälsningar Ellen 

20 Maj 2014
Tolv dagar idag och nu har alla öppnat ögonen, har fotograferat individuella bilder på dem idag. ❤️
Åååå.. Gud så söta!
Åååååhh ja dör
Sötare och sötare! ;)
Vänliga hälsningar Ellen 

Japsarna 😍
24 Maj 2014
Sexton dagar idag! Nu börjar de verkligen bli stora!
Och nej, det är inga fel på ögonen på bilderna.
Fotade med blixt och då blev det så!

Flygplansöron!

Alla ska igenom samtidigt.

kan inte du lägga upp en video på din youtube kanal?
33# När jag har tid och ork
26 Maj 2014
Bebisarna är idag arton dagar gamla och alla är pigga och mår bra. Har kollat könen idag och tyvärr var det bara en hona och fyra hanar, har även valt kulltema, fick bli "Star Wars". Förmodligen lär jag behålla den lilla honan. Men vi får se!

Hona

Hane

Hane

Hane

Hane
Åh, så dom växer! 😉
Vänliga hälsningar Ellen 

Underbart söta…
3 Juni 2014
Ber om ursäkt för den urkassa uppdateringen, har haft en del att göra och inte riktigt hunnit ta nya bilder av kaninungarna. Men vid fodringen passade jag på att ta lite bilder, dock så blev de rätt suddiga och jag missade att jag hade blixten på.
3 veckor och 5 dagar idag!
Tre veckor och sex dagar gamla idag!

7 Juni 2014
4 veckor och 2 dagar

Princess Leia, hona

Han Solo, hane

Luke Skywalker, hane

Yoda, hane

Darth Vader, hane
11 Juni 2014

Princess Leia, hona, 4 veckor och 6 dagar.

Han Solo, hane, 4 veckor och 6 dagar.

Luke Skywalker, hane, 4 veckor och 6 dagar.

Yoda, hane, 4 veckor och 6 dagar.

Darth Vader, hane, 4 veckor och 6 dagar.
15 Juni 2014
Idag är kaninungarna fem veckor och tre dagar, nu börjar de verkligen bli stora och ska snart flytta till sina nya hem.
Jag funderade förut på att behålla honan Princess Leia, men jag tror nog att jag kommer sälja henne och behålla en hona ur den andra kullen.
23 Juni 2014
Har inte hunnit uppdatera så mycket nu den senaste tiden, men alla fem kaninungarna mår toppenbra och fortsätter växa så det knakar. Idag så har de hunnit bli sex veckor och fyra dagar! Kommer inte behålla någon ur kullen och nu dröjer det inte länge innan de flyttar till sina nya hem.
Kan även tillägga att detta antagligen är det sista inlägget i denna tråd, så Medarbetare eller administratör kan gärna låsa tråden!