Bilddagbok: Kull 12
Hej hopp đ
Den 7 Maj födde min egenuppfödda kaninhona Madicken 7 smĂ„ bebisar. TyvĂ€rr var en dödfödd, men de övriga sex mĂ„dde bra. Dock hade deras oerfarna mamma inte gjort ett sĂ€rskilt bra bo, sĂ„ fick hjĂ€lpa henne bĂ€dda ner dem lite. đ
Hon har haft en kull innan, men dÀr var det tvÄ dödfödda ungar. SÄ valde att para om henne, denna gÄng med min fina Ringmurens Neo.
I denna trĂ„d hade jag tĂ€nkt göra en bilddagbok om kaninungarnas uppvĂ€xt och nĂ€r denna trĂ„d startas sĂ„ Ă€r kaninungarna fyra dagar. đ„ł
Följ gĂ€rna trĂ„den, men bokmĂ€rk hellre sĂ„ vi hĂ„ller trĂ„den fri ifrĂ„n onödiga kommentarer som exempelvis "tass" och "följer". đ€«
Kika gÀrna in pÄ hemsidan: www.Kaupungskaniner.weebly.com eller facebooksidan "Kaupungs Kaniner".
HĂ€lsningar Amanda och kaninerna
Kan börja berĂ€tta lite om förĂ€ldrarna till kullen. đ
Kaupungs Madicken heter dÄ mamman till kaninungarna, hon Àr en egenuppfödd lejonhuvad dvÀrgvÀdur i fÀrgen isabella. Stamboksförd pÄ 93,5 poÀng.
En riktigt trevlig tös, full av en massa pÄhitt och bus. Kommer stÀndigt pÄ nya sÀtt att reta upp sin matte. Men Àr en mycket kÀrleksfull och go kanin med hÀrlig personlighet!
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Pappan till kullen heter dÄ Ringmurens Neo och Àr dÄ en zobel blÄfÀrgad lejonhuvad dvÀrgvÀdur, han min allra första lejonhuvade dvÀrgvÀdur och anledningen till att jag valde denna ras.
Han Àr stamboksförd pÄ 94 poÀng.
Denna kille Ă€r verkligen den socialaste kaninen jag har trĂ€ffat, har ett hjĂ€rta av guld och Ă€r verkligen hur mysig som helst. Ăr vĂ€ldigt förtjust i att hoppa och jag hoppar lite hemma med honom, men jag Ă€r inte intresserad av att börja tĂ€vla.
11 Maj 2014
Idag har kaninungarna blivit fyra dagar, de vÀxer verkligen sÄ att det knakar och Àr vÀldigt runda och goa. Deras mamma sköter dem vÀldigt bra och det Àr skönt det.
Bjuder pĂ„ en bild av godingarna som jag tog vid den dagliga kontrollen idag â€ïž
12 Maj 2014
Fem dagar gamla idag, alla Ă€r pigga och riktigt tjocka. Nu börjar man kunna se fĂ€rger pĂ„ dem och tre av dem Ă€r jag 99,99% sĂ€ker pĂ„ att dem Ă€r isabellafĂ€rgade som sin mamma. đ
Kan knappt vÀnta tills de öppnar ögonen och börjar kravla ur boet, men det kÀnns som en hel evighet tills dess.
Bjuder pĂ„ en bild ifrĂ„n dagens kontroll â€ïž
ÄÄÄÄâŠvad söta!!!
5# Ja verkligen â€ïž Men om nĂ„gra dagar lĂ€r de vara Ă€nnu sötare! đ
tassar :)
13 Maj 2014
Idag Àr kaninungarna hela sex dagar och Gud vad de vÀxer. Man ser verkligen skillnad pÄ dem ifrÄn dag till dag.
Dom Àr runda, goa och fina. Deras mamma sköter dem verkligen perfekt. Nu dröjer det inte jÀttelÀnge innan de öppnar ögonen, men ÀndÄ tycks tiden gÄ ovanligt lÄngsamt.
14 Maj 2014
En vecka gamla idag! đ„ł Nu börjar bebisarna bli riktigt stora och jag kan knappt vĂ€nta tills de öppnar ögonen och lĂ€mnar boet.
Eftersom det Àr en stor kull sÄ lÀr de behöva rÀtt mycket plats nÀr de börjar röra pÄ sig i buren, sÄ imorgon ska jag fÄ hem en ny tvÄfackare med mÄtten 150x60. Perfekt att ha kaninhona + kull i.
Intressekoll
TÀnkte bara för sÀkerhetens skull lÀgga ut en intressekoll pÄ kaninungarna, jag kommer behÄlla de som jag anser kommer bidra med nÄgot i min Avel och sÀlja överskottet. LÀmpar de sig för utstÀllning sÄ sÀljes de öronmÀrkta med stamtavla, annars sÄ fÄr ni med hÀrstamningsbevis och sÄ kommer ungarna vara mÀrkta i vÀnster öra med mitt uppfödarnummer.
Kan alltsÄ skriva upp intresserade pÄ en intresselista och sÄ hör jag av mig lÀngre fram. Detta innebÀr inte att det Àr krav pÄ köp.
Kaninungarna finns pÄ Gotland, men transport brukar lösas! SÄ skriv via pm om det skulle vara intressant.
Nu ska jag ut till kaninerna och ta lite bebisbilder som jag lĂ€gger ut senare. â€ïž
16 Maj 2014
Nio dagar gamla idag, ingen har öppnat ögonen Àn. Men tror faktiskt att nÄgon kommer ha gjort det tills imorgon. FÄr helt enkelt hÄlla tummarna!
Idag har det varit vÀldigt varmt och nu behöver inte ungarna ligga nerbÀddade som de gjorde förut och kan riskera att bli överhettade om de gör det. Men deras duktiga mamma har öppnat upp boet och tagit bort stora mÀngder pÀls. SÄ det Àr skönt att hon sköter sina smÄ sÄ perfekt!
18 Maj 2014
Nu har de flesta kaninungarna öppnat ögonen och nĂ„gra andra Ă€r pĂ„ G! đ Idag Ă€r de elva dagar och fĂ€rgfördelningen ser faktiskt ut att vara en isabella, tvĂ„ zobelsiameser och tre zobel blĂ„. AlltsĂ„ inte tre isabellor som jag trodde förut. Men det Ă€r precis de fĂ€rgerna jag var ute efter! đ
20 Maj 2014
Nu har alla bebisarna öppnat ögonen och idag har jag tagit individuella bilder pÄ var och en.
Tretton dagar idag!â€ïž
à h jag dör nr.2! SÄ perfekta ungar du har!!!:)
24 Maj 2014
Sjutton dagar gamla idag och alla mÄr bra och Àr pigga! <3

Tre av smÄttingarna

Trilla inte ut!

HallÄ dÀr!

Nej det Àr inget fel pÄ ögat, det Àr blixten pÄ mobilen.
26 Maj 2014
Nitton dagar idag, alla lever och mÄr bra, pigga som attan. Har idag kollat kön och valt kulltema, trÄkigt nog var det bara tvÄ honor och fyra hanar. Men kulltemat fick bli "Teen Wolf". Har Ànnu inte bestÀmt vilka av honorna jag ska spara, kanske sparar bÄda och eventuellt en av zobelsiameshanarna.

Hane

Hane

Hane

Hona

Hona

Hane
3 Juni 2014
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, har haft en del att göra och inte haft tid att ta bilder osv. Men idag passade jag pÄ att fotografera lite vid fodringen, tyvÀrr blev bilderna ganska suddiga och jag missade att jag hade blixten pÄ.
3 veckor och 6 dagar idag!
Ja dem hÀr bilderna hamnade i fel trÄd! XD

Kaupungs Ă ska, han ser otroligt lovande ut! 3 veckor och 1 dag.

Kaupungs Regn, tror att det Àr en liten hona, men Àr inte helt 100% sÀker Àn.

Kaupungs Vind, hane
Fyra veckor gamla idag
HAHAHAHAHAHAHAHA! LA UT HELT FEL BILDER! DEM RĂTTA KOMMER STRAX
HÀr Àr dem rÀtta bilderna!

Om admin eller Medarbetare se det hÀr sÄ kan ni gÀrna ta bort kommentarerna #40 #41 och #42
7 Juni 2014
4 veckor och 3 dagar

Stiles Stilinski, hane

Isaac Lahey, hane

Lydia Martin, hona

Derek Hale, hane

Allison Argent, hona

Scott McCall, hane
11 Juni 2014

Scott McCall, hane, 5 veckor.

Lydia Martin, hona, 5 veckor.

Derek Hale, hane, 5 veckor

Allison Argent, hona, 5 veckor.

Isaac Lahey, hane, 5 veckor.

Stiles Stilinski, hane, 5 veckor.
15 Juni 2014
Fem veckor och fyra dagar gamla idag, nu Àr det inte mÄnga veckor kvar innan de Àr leveransklara och ska flytta till sina nya hem. Jag sitter och funderar pÄ vem av honorna jag ska spara, jag tror att det kommer bli Allison eftersom hon kÀnns bÀttre i kropp Àn Lydia.
23 Juni 2014
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade i denna trÄd, men kaninungarna mÄr kanonbra och vÀxer verkligen sÄ att det knakar. Idag sÄ Àr de sex veckor och fem dagar, det innebÀr alltsÄ att de snart Àr redo att flytta till sina nya hem. Allison Argent kommer dock att stanna hemma hos mig, ska bli spÀnnande att se hur hon utvecklas och vad hon kommer kunna bidra med i aveln.
Detta Àr Àven det sista inlÀgget i denna trÄd, det beror pÄ att jag Àr vÀldigt upptagen och har inte tiden att uppdatera i denna trÄd. SÄ Medarbetare eller administratör kan gÀrna lÄsa trÄden.
Ha det bra!