De bråkar
Mella och lime har bråkat lite till och från sedan i vinter men de första veckorna var det lime som jagade mella men sen så var det mella som tog över ledar rollen och började jaga lime. När de började bråka var de i en inne bur 120L*60B*55H + att lyan var på utsidan så hela buran var kanske 150*60*55 sedan efter en stund flyttade vi dem till en utebur (vet inte vad måtten är men kan fara ut och mäta den ifall det skulle behövas) och då var de lungna med varandra i ca 1,5 vecka men sen började mella bråka med honom igen och nu för några veckor sedan flyttade vi dem till en våningsbur och då var de lungna en stund men nu bråkar mella med honom riktigt mycke speciellt när man skall ge mat åt dem. Igår tillexempel så gav jag pellets i två skålar en uppe och en nere, men mella lät inte lime äta någon ting utan hon åt och han "kollade på" så fort lime närmade sig skålen jagade hon bort honom men istället för att hon gick tillbaka till matskålen for hon efter honom ner/upp och lät honom inte äta där heller utom jagade bort honnom från skålen. Så det slutade med att jag tog ut mella och lät henne äta på taket och lime fick äta på buren. Så nu undrar jag tycker nu det borde vara bäst att sära på dem eller vänta och se. Ursäkta för rörig text men är det något ni inte förstod så är det bara att fråga Mella (hona) och lime (kastrerad hane) är syskon, och de är snart ett år. Ras: lejonhuvad och lite hermelin Jag vet att måttena på burarna är väldigt små för att ha 2 kaniner i men vi skall börja bygga en fyrfackare i mitten på juli och måttena på den kommer att vara 170*75*70
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jag tror att det är brunsten som är igång! Bara dom inte verkar stressa varandra för mycket så kommer det försvinna med tiden 🙂
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Om det skulle vara brunst hur länge håller det i sig för de har bråkat i ca 2 månader eller mer…
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓