Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 387 ggr
Emouse
0

Biter i kläder

Vi har som sagt fått hem 2 små tjejer som är underbara, men när man har dom i knät så biter dom i kläderna och det går hål. de är inte aggressiva eller något men vet någon kanske vad det beror på?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Lollo 97]
0

Så gör min stora tjej här hemma med. Så följer för jag behöver också hjälp.

[AnimalLover1]
0

De kanske inte tycker om att sitta i knäet? En del kaniner biter i kläderna när de inte vill någonting längre, t.ex mysa i knäet eller ligga i famnen.

Svado
1

Mina erfarenheter i ämnet är:

1. Kaniner biter i kläderna för att den känner obehag och vill tillbaka till buren.

2. Kaniner biter i kläderna för att de är hungriga/sugna på att tugga på något. Ge exempelvis morot, det gör jag när mina kaniner börjar gräva i kläder o nafsa i tygerna, då får de sitt gnagbehov tillfredställt och sedan blir de mätta och dåsiga, och kan då bli lugnare.

3. Kaniner biter i kläder för att de är kissnödiga. Mina kaniner kan vara hur lugna o fina som helst en stund i knäet. Men så kan de börja bitas o rivas o vara allmänt onöjda. Måååånga gånger har jag provat sätta ner dem i kisslådan o direkt kissar dom. Sedan kan man hålla dom igen i knäet.

Alltså, det finns flera skäl så det är bara att börja testa sig fram o se vad som löser ditt problem :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

RebeccaG
0

Min hare käkar också kläder(dock bara på min jacka). 
Jag tänker inte så mycket på det dock, har liksom vant mig😂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Emouse
0

Jag har nog kommit på det. Hon biter bara i kläderna när hon blir sur, till exempel när jag sätter på henne selet😉

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤