Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 320 ggr
Löwenn
0

Få mer kött på kroppen

Hur ska jag göra för att få upp min kanins hull?

Jag kan känna revbenen & ryggraden tydligt. Han har inte bott i ett så bra hem innan och jag tvivlar på att han har fått all mjölk han ska när han föddes. För när vi hämtade honom så var huden seg och åkte inte tillbaka eller vad man ska säga när man ''nöp''. Hö har han fått ibland men inte haft 24/7. Var flera kaniner i en box och en vit fluffig kanin hade fått öronen söndertuggade. Antar pga att det var för trångt?

Jag har tagit bort pelletsen nu också pga mörka pluttar och dom har blivit ljusa och fräscha.

Han har alltid varit benig och det är inte så skönt att klappa på han. Vill ju gosa med en tjock å go kanin 😃

Är det solrosfrön som gäller? Hjälper det? Eller kan jag ens få upp hans hull?

Han är 4 månader gissar jag på.

RebeccaG
0

Försök hitta ett foder som passar kaninen. Jag har cuni top & cuni fit till mina, jättebra ifall man vill "runda till" kaninerna :) Har hört att Selective ska vara bra också, har dock aldrig prövat det.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Löwenn
0

1 Vart kan man köpa detta? Beställer man eller brukar det finnas i djuraffärer/granngården?

Svado
0

Granngården har iaf Selective. Men det är svindyrt.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[Sockertoppens_kaniner]
0

Selective är jättebra, och inte alls svindyrt tycker jag! :)

RebeccaG
0

#4 japp det är det. Jag beställer visserligen en pall åt gången så deg blir lite billigare, men om man blandar 50/50 cuni fit + cuni top funkar det super till kaniner som har svårt att lägga på sig. Det funkade till mina kaniner (y) jag har det till både tävlingshoppare, avels- & utställningsdjur. Så jag är mer än nöjd :) #5 det blir svindyrt ifall du har många kaniner :P

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Löwenn
0

Mamma köpte selective nyss och han älskar det. Eller så är det för att han inte fått pellets, haha.

Vi får hoppas att han blir tjock å go nu då :)

För liksom han har ju en rund å go mage men man känner ändå benen