Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 497 ggr
[olivesaregreat ]
0

Skendräktig?

Hej! För drygt två veckor sedan skedde det en oplanerad PARNING. Rättare sagt 17 dagar. Idag började honan gräva instinktivt, ett mycket djupt hål i sin Hage. Sedan började hon rycka loss gräs för att sedan ta det i munnen och lägga det i hålet. Sedan täppte hon igen hålet. Hon har alltså börjat boa? Eller har jag helt fel? Tyder det på att hon är skendräktig?, eftersom att det bara var drygt två veckor sen parningen skedde? Ska bara nämna att hon för 10 veckor sedan födde och har nu tre ungar kvar som går med henne. Tacksam för svar!

chokladtassen
0

Min hona började boa igår och det har bara gått 6 dagar sedan parningen skedde.

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[Sockertoppens_kaniner]
0

Börjar hon rycka päls nu, är det ett tecken på att hon är skendräktig?. De brukar rycka sin päls precis innan de ska föda. :)

Mannez
0

Kan vara en skendräktighet och även en dräktighet, jag hade en hona som började boa en vecka efter PARNING och trodde att hon garanterat var skendräktig?, men nepp, tre veckor senare fick hon 7 små bebisar.

Så du kan aldrig veta säkert förrän hon gått 35 dagar.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[olivesaregreat ]
0

Okej, tack för svar! :) Nej, hon har inte börjat rycka päls, bara gräs till sin lilla håla!

Denise.E
0

#2 , min hona har blivit parad 2 gånger varav båda vart lyckade. Hon boade efter några dagar båda gångerna. Så det är väldigt olika.