En räv åt höet!
Ja har sett en räv utanför vårt hus. Han åt gräs tror jag. Ja tänkte "Okej fast dåligt att han äter betet för kaninerna"
Idag hade någon ätit massa hö! Jag vaknade, jag har höö i ett skjul men den hade kommit in o ätit massa!
Vad ska jag göra? Vill inte skada den men det är ju inte bra för den och det är faktiskt min kanins hö!
Well, what do i know?
Detta kan väl inte vara seriöst
#1 Jo! Men asså går det? eller var det typ ett rådjur eller hare?
Well, what do i know?
Det var nog något annat djur som ätit av ditt hö.
#0 Gah! Hade slopat höet totalt om den vart i närheten ens.. Rävar kan vara big trouble för kaniner..
Rävar äter inte gräs hö eller nåt sånt de äter bara kött oftast. Jag tror det var en hare eller rådjur
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Räven utanför huset åt sannolikt inte gräs utan något annat gott han hittat i gräset.
Och det är inte räven som ätit hö!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Rävar äter faktiskt bär och sånt så det är ju inte osannolikt att han åt gräs och hö. Men det låter lite konstigt.
(Dom är allätare)
#7 Bär är ju godsaker, som för hundar, men att den sätter i sig hö? Eller gräs mer än enstaka tottar?
Här står att man undersökt rävspillning och att den äter svamp och bär. Men inget om hö…🙂
Vi hade en vilsen räv här hemma en gång som åt allt. Skor, gräs. ALLT! Det va ren tonårs räv som vi antog kommit bort från mamma. Så en jägare sköt honom :(
Stackars räven! :-(
Ja, skor och tofflor verkar de gilla…:-)
Näha, det var väl ingen räv då! Hare eller rådjur?
Well, what do i know?
#11 svårt att veta på hö men ser du några avbitna kvistar i närheten kan du fota det, man kan se skillnaden på kvistar.
Ev om du hittar några andra spår som tex avtryck el bajs.
l'm back
#12 Jag har inte sätt några avbrytna kvistar men ska kolla
Well, what do i know?