Himmel!
Det här måste vara det allra värsta jag sett i hela mitt liv!
http://www.blocket.se/vi/12903297.htm?ca=11_s
Stackars kanin som bott där ..

:O!
MEN GUD :| :(
Men usch, hoppas den har fått komma ut mkt då.
Ja den var liten, men bra att den hade 2våningar iaf

Två våningar? Det är en liten sitthylla ^^ Ger inte kaninen mer utrymme..
Nej men kanske lite roligare för kaninen iaf. Men visst är det ju alldeles för litet. :(

Jo, kanske.
Herregud … -.-
Absolut inte det värsta jag sett, men det var ju inge vidare.

#9 Så du har sett ännu mindre burar?
Herregud >.< Fy f*n!
- Mvh Emma

Fyfan ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det är väl en hamsterbur? :/ Tycker det ser ut som en iaf :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Höhäcken sitter ju också fel, kaninen lär ju inte få något hö där ifrån…!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Varför ens skaffa en kanin, låta den bo i en halvtaskig bur och sedan göra sig av med den efter drygt 3 månader???
alltså, kollar man igenom blockets annonser är det väääldigt många som säljer burar som är under 1 meter, (mellan 50 och 60 cm vanligast tror jag) förstår inte hur man kan ha sin kanin i en sådan liten bur :S det är hemskt!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Herregud vad litet
Ojojoj, helt sjukt!! :( Vad ledsen man blir… :(

HERREGUD :O
Max en Hamster ska få bo där.
Gud så liten!:/ Stackars kanin!
Ser ut som något man har vandrande pinnar i…om ens det.
Kan man ens kalla det där för kaninbur? Jag tycker att det är för litet för att ha marsvin i en sådan bur. Och där bor en kanin. :(
/Matilda

usch vilken liten! de där är ju inte ens en kaninbur! hittade en annan bur som dom kallar "kaninbur" HEMSKT!

Men Usch, jag fattar inte hur man ens kan tro att en kanin ska bo i en sådan bur. Men som tur är ser den iallafall ut att få springa lös

Jag tycker ni ska tänka er för lite innan ni yttrar er. Hur vet ni egentligen att kaninen bor i den buren alltid?? Den kanske har en stor utebur också och får komma ut jätte mkt (!) Och många uteburar är ändå inte större. Dock vill jag säga att jag har ingen aning om det nu ÄR så att kaninen alltid bor i den lilla buren är det grymt riktigt grymt. Men det är kanske därför de säljer den? Vem vet.
Det finns lagar på hur stort utrymme en kanin får ha och jag säger då här DE LAGARNA SUGER !! Det är alldeles för lite space som är lagligt för en kanin. Vilda kaniner springer fritt och rör sig inom kilometer.
Här är min bur. Först en Hage som kaninerna springer i sedan kan de gå in till sitt "rum" där finns även en utebur med vinterbodnad. Men den står bakom mig när jag fotograferar så den syns inte.

usch vad små burara!

Syftar du på mina burar?? xO
#27 Varför skulle hon göra det ;P Hon skrev ju inte #25 utan skrev om de små burarna i tråden :P
- Mvh Emma
Vad e era problem??Vad vet ni?Kaninerna kanske e lösa i lägenheten och har den som sov och toaställe?När jag har egen lägenhet tänker jag inte ha en enorm bur som jag har nu för mina kaniner ska springa lösa,betyder d att d synd om mina kaniner??fattar inte hur ni ens ORKAR sitta och klaga,att sitta och klaga hjälper inte kaninerna som har d dåligt.
Orka sätta göra sånna trådar som får andra att må dåligt?
Maila till annonsören och säg att buren e för liten sitällen för att göra sånna onödiga trådar…

#25 Då skulle de nog inte sälja buren tillsammans med kaninen?
#30 Men VARFÖR skulle de då sälja buren tillsammans med kaninen? Ge mig en logisk förklaring till det så ska jag sluta! Jag har mailat annonsören och frågat, men inte fått nåt svar.
Buren är olaglig. Den ska inte ens säljas! Det ska inte tillverkas sådana burar över huvud taget. Det är fel och jag har all rätt att säga precis vad jag tycker om det. Spela roll om kaninen fått springa fritt. Det är minst lika dumt att sälja iväg sin kanin i en sådan liten bur, som att ha en kanin i den.

Kan ingen ringa annonsören!Själv vågar jag inte..Nån som är tuff?

Blä vad liten bur!, fattar inte hur man kan ha kaniner i en sån liten bur, är ju till och med för liten för en hamster!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#30 om du nu tkr att dom här trådarna är onödiga så varför skriver du ens i dom ? Burarna är för små! Om nåt inte är enligt lagen då har man rätt att klaga!
Okej så d olagligt att ha kaninen lös i lägenheten om den inte har nån bur??

#35 Nej? Det är olagligt att ha en så liten bur överhuvudtaget! Och det är jättebra om dom haft kaninen lös men VARFÖR säljer dom då kaninen i en så liten bur?

#37: OMG.
www.frihetenskaniner.se

OMG MINDRE ÄN EN METER >:[ DJURPLÅGAREEE!

37# OMG :O ´´STOR´´ DEN ÄR JU JÄTTE LITEN STACKARS KANIN!
http://www.blocket.se/vi/12590889.htm?ca=8_s
alltså kolla måtten på denna :S sjukt att man kan ha kaninen i en sån liten bur.

:O..okej som transportbur med inte som vnanlig innomusbur.!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
nej precis! Tycker faktiskt egentligen blocket inte borde tillåta burar som är mindre än 100m eftersom det är lag på det. och om man vill sälja burar som är under 100m borde man vara tvungen att skriva att det är en transportbur.. Eller nått sånt!

#41: OMG!
www.frihetenskaniner.se